در همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز در مشهد

انتقاد رئیس کمیسیون عمران از اجرا نشدن قوانین مربوط به مدرسه‌سازی و خیران

مشهد (پانا) - رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تشکر از حضور خیران مدرسه‌ساز درعرصه ساخت فضاهای آموزشی فعالیت خیران ساخت فضاهای آموزشی برای کودکانی دانست که آسیب پذیرترین قشر جامعه‌اند اما دانش آنان آینده این کشور را خواهند ساخت .

کد مطلب: ۸۷۲۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد  رئیس کمیسیون عمران از اجرا نشدن قوانین مربوط به مدرسه‌سازی و خیران

محمدرضا رضایی، نماینده جهرم، اظهار کرد: باید ازاین امانت های الهی حمایت وحفاظت کنیم وزمینه رشد وبالندگی را برای آنها درحوزه تحصیل ، زندگی و ... فراهم کنیم زیرا دانش آموزان سرمایه‌های این کشورند.

وی افزود: ساخت‌یک سوم فضاهای آموزشی کشور به دست خیران جای تشکر دارد . حداقل 30 درصد فضاهای آموزشی کشور در برابر حوادث طبیعی آسیب‌پذیرند؛ بنابراین باید توجه ویژه‌ای به بخش داشته باشیم.

وی ادامه داد: بیش از 3 مترمربع میانگین فضاهای آموزشی کشور پایین تراز سرانه جهان است.

وی تصریح کرد: برای نوسازی و مقام‌سازی 30 درصد مدارس فرسوده کشور به 90 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما اعتبارات دولتی برای این بخش کمتر از 2 هزار میلیارد تومان است .

وی با انتقاد از اجرایی نشدن برخی قوانین مربوط به کمک به نوسازی مدارس گفت: سهمیه مدارس از محل مالیات برارزش افزوده امروز صفر است.

سهم مدارس از فروش گاز درمجلس کلید خوردو پیگیری شد و در برنامه ششم توسطه 3 میلیارد دلار تکلیف شد تا از صندوق ذخیره ارزی برداشت و به نوسازی پرداخت شود اما این موضوع مغفول مانده است .

وی اضافه کرد: معافیت‌های مالیاتی که برای تشویق خیرین مدرسه‌ساز پیش‌بینی شده بود، نیز نادیده گرفته شده است که نیاز است در این بخش دولت توجه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از 600 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام عمرانی در کشور وجود دارد، تصریح کرد :معادل همین عدد سال‌های قبل برای این پروژه‌ها هزینه شده است اما این پروژه ها به اتمام نرسیده است و فقط می‌توانیم از حضور خیران در تکمیل این پروژه‌ها استفاده کنیم.در آستانه بودجه سال 98 هستیم و از دولتی میخواهیم که پروژه های جدیدی را آغاز نکند و به دنبال اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار