معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبرداد:

تولید شیرخشک شتر برای اولین بار در خراسان جنوبی

بیرجند ( پانا) ـ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شیرخشک شتر برای نخستین بار در این استان تولید می‌شود و چهار کارخانه فرآورده‌های لبنی در این زمینه شرایط لازم را فراهم کرده‌اند.

کد مطلب: ۸۷۲۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید شیرخشک شتر برای اولین بار در خراسان جنوبی

سید جلال مدرسی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شیرخشک شتر برای نخستین بار در این استان تولید می‌شود و چهار کارخانه فرآورده‌های لبنی در این زمینه شرایط لازم را فراهم کرده‌اند.

مدرسی افزود: این چهار کارخانه مواد لبنی مجوزهای لازم را برای تولید شیر و دوغ پاستوریزه و سیب سلامت اخذ کرده‌اند و به زودی تولید شیر خشک شتر را در برنامه واحد تولیدی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: تاکنون شیرخشک شتر در هیچ جای کشور تولید نشده است، لذا خراسان جنوبی نخستین گام را برداشته و از این طریق صادرات هم خواهیم داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: به دلیل اینکه ماندگاری شیر شتر پاستوریزه یا به شکل دوغ، کم است به سمت تهیه شیر خشک رفته‌ایم که اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده است.

وی گفت: در این زمینه دوره‌های آموزشی با حضور شرکت‌های فعال برگزار شد و در مرکز استان دوره آموزشی با همکاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای شترداران برگزار می‌شود.

مدرسی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار نفر شتر در خراسان جنوبی وجود دارد و روزانه ۲ تن شیر شتر در این استان تولید می شود که از نظر خواص درمانی و خوراکی بسیار مفید است.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی ۲۰ درصد جمعیت شتر کشور را به خود اختصاص داده و بعد از استان سیستان و بلوچستان در جایگاه دوم جمعیت شتر کشور است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اقلیم استان برای پرورش شتر بسیار مناسب است، یادآور شد: باید به عنوان بخش دولتی شرایط ارگانیک مدنظر سرمایه گذاران را در استان تامین کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار