جایگاه شهرسازی در اولویت مدیریت شهری باشد

همدان (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر ضرورت شناخت دغدغه ها و چالش های موجود در توسعه شهر، گفت: به منظور حفظ کالبد شهر همدان و غنا بخشیدن به آن می بایست جایگاه شهرسازی و شهرسازان در اولویت مدیریت شهری قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۷۲۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
جایگاه شهرسازی در اولویت مدیریت شهری باشد

کامران گردان در نشست اعضای شورا با هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ضمن تبریک انتخابات هیأت مدیره جدید، افزود: تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی هر چقدر بیشتر باشد، موجب دلگرمی مردم می‌شود که سعی داریم با تمامی دستگاه‌های اجرایی و صاحب‌نظران، تعامل ویژه داشته باشیم.

وی با تأکید بر تعامل بیشتر نظام مهندسی، شورای اسلامی شهر و شهرداری برای بهبود روند شهرسازی، ابراز کرد: تعاملات مجموعه مدیریت شهری هر چقدر با سازمان نظام مهندسی استان بیشتر شود، می‌توانیم در چارچوب قانون، کارهای تخصصی و مناسبی را برای شهر به ثمر برسانیم، همچنین در این راستا باید تعامل کمیسیون شهرسازی معماری شورا با گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی استان افزایش یابد.

گردان با بیان اینکه خدمات به نفع مردم و در چارچوب قانون سرلوحه کار شوراهاست، ادامه داد: با توجه به نقش اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در ابعاد نظارتی، هماهنگی و مدیریتی، جلسات هماهنگی را با سازمان نظام مهندسی استان در نظر خواهیم داشت.

وی همچنین با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود نظام مهندسی در جلسات کارشناسی استان حضور مستمر داشته باشد، گفت: سازمان نظام مهندسی استان همدان می‌تواند مباحث تخصصی را در شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها که به میزبانی شورای اسلامی شهر همدان برگزار می‌شود، ارائه دهد.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه باید کارهای تخصصی‌تری در حوزه شهرسازی صورت گیرد، گفت: اگر می‌خواهیم برای شهر و شهروندان کار کنیم باید تعامل بیشتری داشته باشیم.

سید مسعود عسگریان با تأکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و شورای اسلامی شهر همدان جرو نهادهای مردمی محسوب می‌شوند، افزود: سازمان نظام مهندسی به عنوان نهاد تخصصی می‌تواند تعامل ارزشمندی با شورای شهر به منظور تلاش برای تسهیل امور اجرایی شهروندان همدان داشته باشد.

وی معتقد است: تسهیل در امور شهروندان و روان‌سازی آن می‌تواند موجب توسعه شهر شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان هم در ادامه با تأکید بر اینکه ماهیت شورای اسلامی شهر مردمی است که باید برای رضایتمندی شهروندان حرکت کنیم، گفت: انتظار می‌رود هیأت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی استان نسبت به گذشته، دنبال تغییر و تحول باشد.

حسین قراباغی افزود: با توجه به اینکه مدیریت شهری و سازمان نظام مهندسی استان برای تسهیل روند صدور نقشه پروانه ساختمان‌ها در یک سمت حرکت می‌کنند، باید در این زمینه به صورت اساسی، ورود جدی داشته باشند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: همگان از سازمان نظام مهندسی انتظار مطرح کردن بحث‌های تخصصی دارند.

نرگس نوراله‌زاده با تأکید بر اثربخشی تصمیمات این دو نهاد مردمی، افزود: سازمان نظام مهندسی و شورای اسلامی شهر می‌توانند در مباحث کلان و تخصصی ورود جدی داشته باشند تا زیرساخت‌ها برای توسعه شهر فراهم شود.

وی با بیان اینکه رویکرد بررسی و تدوین طرح جامع شهر همدان باید مناسب، علمی و کارشناسی شده باشد، عنوان کرد: در این دوره از فعالیت شورای اسلامی شهر و سازمان نظام مهندسی استان همدان، موضوع طرح جامع شهر همدان مطرح است که متأسفانه شاهد اتفاقات خوبی نبودیم و رویه کارشناسی و علمی را در برخی حوزه‌ها، شاهد نیستیم.

نوراله‌زاده با تأکید بر اینکه باید نقاط ضعف طرح جامع شهر همدان را احصا کنیم و برای ارائه به مشاور و اصلاح آن به صورت فوریت تعیین‎تکلیف شود، گفت: صرفاً نگاه توسعه‌ای بدون بررسی آثار و تبعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب بروز مشکلات عدیده و غیرقابل جبران برای آینده شهر همدان و شهروندان همدانی خواهد شد.

*یزدانی: اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی برای همکاری در طرح جامع شهر

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان نیز تعامل با تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شورا و شهرداری را سرلوحه کارهای نظام مهندسی دانست و گفت: این سازمان آمادگی دارد به عنوان عامل چهارم طرح جامع شهر همدان با نهاد‌های ذیربط همکاری کند.

سعید یزدانی از سوی کارشناسان این سازمان، پیشنهاد داد: کمیته هم‌افزایی با حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر و نظام مهندسی برای تعامل بیشتر شکل گیرد تا راهکارهای مثمرثمری در مورد ممیزی ساختمان‌ها به دست آید.

لازم به توضیح است از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان درخواست شد کامران گردان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان، عضو افتخاری کمیته حمل‌و‌نقل و ترافیک سازمان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار