مدرسه‌سازی پدرومادر به یاد معلمی که عمرش را صرف دانش آموزان محروم کرد

مشهد(پانا)- خیر مدرسه‌ساز اهل کهگیلویه و بویر احمد در گفت و گو با پانا با بیان اینکه پسر مرحومش تمام عمر خود را وقف آموزش و پرورش دانش آموزان محروم کرد، گفت که انگیزه او و همسرش از مدرسه‌سازی در محل خدمت پسرشان را زنده‌نگه داشتن یاد و آرامش روحی فرزند مرحومشان بوده است.

کد مطلب: ۸۷۲۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه‌سازی پدرومادر  به یاد معلمی  که عمرش را صرف دانش آموزان محروم کرد

عزیزالله پیمان، خیر مدرسه‌ساز و پدر معلم نیکو کار گفت: پسرم از ابتدا خدمت خود بخشی از حقوق خود را وقف کمک پنهانی به دانش‌آموزان نیازمند مدرسه خود می‌کرد و همیشه می‌گفت در بین این دانش‌اموزان نخبگان زیادی وجود دارند دوست ندارم بخاطر ظاهر نامناسب از حضور در محیط آموزشی خودداری کنند.

پیمانی با بیان آنکه درگذشت پسرش غم عظیمی برای همه خانواده بود، افزود: بهترین تسکین برای درد ما براورده کردن ارزو دیرینه فرزندمان و بازسازی مدرسه روستا بود. ما با تمام مشکلات مالی که داشتیم تمام دارایی و دیه او را وقف نوسازی مدرسه روستا کردیم و از این کار هیچ پشیمان نیستیم.

وی در پایان با اشاره به تاثیرات مثبت این وقف در زندگی خود گفت: به تمام مردم کشورم توصیه می کنم در حد توان خود یاور نظام تعلیم تربیت کشور و انسان سازی باشند.

علیضامن پیمان، معلم روستای کلایه سولا دهدشت در استان کهگیوله بویر احمد پس از نه سال خدمت در مناطق محروم در تصادفی جان خود را از دست داد. خانواده خیر اندیش این معلم تصمیم بر نو سازی مدرسه همان روستا با دیه و دارایی جوان خود گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار