شهردار ارومیه:

آغاز جداره سازی خیابان امام (ره) و بازار تاریخی

ارومیه(پانا)-شهردار ارومیه گفت: اولویت اصلی مدیریت شهری نوسازی بافت فرسوده و احیای بافت تاریخی شهر با جذب 100 میلیارد تومان است و شهرداری تمام توان خود را در سال 98 برای این مهم معطوف خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۷۲۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز جداره سازی خیابان امام (ره) و بازار تاریخی

محمد حضرت پور در جلسه ساماندهی مشکلات بازارتاریخی شهر با حضور رییس سازمان صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی، بازار شهر را نماد تاریخی شهر عنوان و بر حل مشکلات آن تاکید و اظهار کرد: احیاء و بررسی و رفع مشکلات بازار سنتی منجر به هویت بخشی به فضای کالبدی شهر می شود.

وی با بیان اینکه بازار تاریخی ارومیه نیاز به کف سازی دارد، افزود: کف سازی بازار تاریخی ارومیه با ضوابط و کار کارشناسی میراث فرهنگی و شهرداری به عنوان تامین کننده مالی و اجراکننده با تشکیل کمیته ای وارد فاز اجرایی می شود و سعی بر این است با تمام توان مقوله کف سازی بازار با اختصاص بودجه ای از سال 98 آغاز شود.

حضرت پور با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای کف سازی وهمچنین تبدیل شیروانی های سنتی به گنبدی، عنوان کرد: برای اجرای این پروژه به اعتباری به میزان 15 میلیارد تومان نیاز است.

وی عنوان کرد: برای اجرای پروژه کف سازی بازار تاریخی ارومیه آسیب شناسی های لازم چون بررسی وضع موجود، بررسی مصالح به کار گرفته شده و کیفیت آن بطور دقیق بررسی می شود .

شهردار ارومیه از احیای 3 سرای تاریخی بازارسنتی در قالب کاروان سرا خبر داد و گفت: 3 سرای تاریخی بازار چون سرای سروش، نخجوانی و مهدی زاده با قدمت بیش از 100 سال در قالب کاراونسرا بصورت عقد تفاهم نامه ای احیا می شود .

وی گفت: احیای سراهای تاریخی بازار ارومیه در قالب کاروانسرا با جذب سرمایه گذار از سال 98 وارد فاز اجرایی می شود.

حضرت پور احیای سراهای تاریخی بازار در قالب کاراون سرا را یک فرصت بی نظیر برای شهر شمرد و گفت: با احیای این کاراون سراها با حفظ استحکام بازار منجر به رونق اقصادی و جذب گردشگر می شود .

وی با اشاره به معضل سد معبر در بازار و حریم آن، بیان کرد: معضل سد معبر در این محدوده با اقدامات مقابله ای زیاد مدیریت شهری همچنان پابرجاست و برای حل این معضل نیازمند یک اراده جمعی هستیم .

شهردار ارومیه در ادامه از مطالعه و اجرای جداره سازی خیابان امام (ره) و بازار ارومیه خبر داد و گفت: برای ثبت در تاریخ شهر در سال 98 با اختصاص بودجه ای به میزان 5 میلیارد تومان، جدارسازی خیابان امام (ره) و بازار ارومیه آغاز خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه سال 98، سال طلایی احیای 417 هکتار بافت شهر خواهد بود، عنوان کرد: اولویت اصلی مدیریت شهری نوسازی بافت فرسوده و احیای بافت تاریخی شهر با جذب 100 میلیارد تومان است و شهرداری تمام توان خود را در سال 98 برای این مهم معطوف خواهد کرد.

شهردار ارومیه با اشاره به معاونت فنی و عمرانی مدیریت شهری و احیای بافت فرسوده، اظهار کرد: باید 70 درصد بودجه معاونت فنی عمرانی در سال 98 برای نوسازی 471 هکتار بافت فرسوده اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه دولت نیز در امر نوسازی بافت فرسوده با اختصاص اعتباری ورود کرده است، عنوان کرد: امید است با کمک دولت و جذب بودجه دولتی برای شهرداری ارومیه بتوانیم در نوسازی بافت فرسوده قدم های مثبتی را برداریم .

گفتنی است؛ در جلسه ساماندهی بافت فرسوده شهر موضوعاتی چون کف سازی بازار، ساماندهی آب های سطحی، ساماندهی تابلوهای سردر مغاز های باراز با استفاده از معماری ایران اسلامی، استفاده از قطعات بتنی بومی شده در طراحی سردرهای بازار، احیای سراهای تاریخی بازار در قالب ساخت کاراونسرا ، رفع معضل سد معبر، زیباسازی حریم بازار، احیای بافت فرسوده و تاریخی و اجرای پیاده راه امام (ره) در 4 فاز با هدف کاهش تنش های اجتماعی، زیبا سازی و کاهش ترافیک بحث و گفت و گو شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار