«مخ پریشون‌های شلم»؛ اثری با موضوع ندانستن و ندانم کاری در کودکان

همدان (پانا) - کارگردان نمایش «مخ پریشون های شِلِم» که نمایشش در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان به روی صحنه می‌رود، موضوع آن را ندانستن و و ندانم کاری در بین کودکان معرفی کرد.

کد مطلب: ۸۷۲۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
«مخ پریشون‌های شلم»؛ اثری با موضوع ندانستن و ندانم کاری در کودکان

مریم آشوری در گفت‌وگو با خبرنگارپانا همدان افزود: اولین نمایش من «سفر شگفت‌انگیز» بود که با همکاری آقای عبد آتشانی به روی صحنه بردیم و در جشنواره سال ۹۳ اجرا شد.
وی افزود: در این فاصله زمانی از نمایش اولم تا جشنواره امروز به دلیل مشغله زیادی بود که در عرصه بازیگری داشتم، می‌خواستم زمانی فراهم بشود که با فراغ بال به کارگردانی بپردازم.

آشوری همچنین در مورد نمایشنامه «مُخ‌پریشون‌های شلم» گفت: اولین‌ بار این متن را در مجموعه نمایشنامه‌‌هایی که آقای حسین فدایی‌ حسین و منوچهر اکبرلو جمع‌آوری کرده بودند، خواندم. این نمایشنامه بیش از سایر نمایشنامه‌ها به خاطر موضوع خاص و جالبی که داشت نظرم را جلب کرد.
وی افزود: این متن با یک زبان طنز، نادانی انسان‌ها را نمایان می‌کند که تلنگری هم برای ذهن مخاطب است و همین ویژگی‌ها باعث انتخاب آن شد.
این بانوی هنرمند کشور در مورد نحوه راه یافتن این نمایش به جشنواره نیز گفت: پس از اجرای عمومی که داشتیم، تصمیم گرفتیم که در جشنواره تئاتر کودک همدان نیز حضور داشته باشیم؛ در فراخوان جشنواره شرکت کردیم و با تایید داوران به بیست و پنجمین جشنواره تئاتر برای مخاطبان نوجوان راه پیدا کردیم.
این نمایش به نویسندگی ساندرا فنیچل‌آشر و ترجمه نیما آزادگیلانی در دومین روز از جشنواره در تالار فجر همدان اجراشد.

/حنانه فراهانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار