در حاشیه همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز در مشهد

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز گیلان: هم‌نفسی با خیران به زندگی‌ام برکت داده است

مشهد (پانا) - بهمن یعقوبی بیجاربونه متولد تیرماه 1334 است و از سال 75 تاکنون با خیرین مدرسه‌ساز زندگی کرده است، او بیشتر از اینکه از خود بگوید با اشتیاق از خیرانی سخن به میان می‌آورد که از آن چه دوست دارند انفاق می‌کنند.

کد مطلب: ۸۷۲۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز گیلان: هم‌نفسی با خیران به زندگی‌ام برکت داده است

یعقوبی که پیش از این سال‌‌ها مسئولیت مشارکت‌های اداره کل نوسازی گیلان را داشته است و اکنون مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز گیلان است، برگزای این همایش را قدردانی کوچکی از زحمات و محبت‌های خیرانی می‌داند که قدم در راهی گذاشته‌اند که انتهایش دنیایی از سعادت و نیک‌بختی است. به عقیده او، تجلیل و تکریم خیران انسجام و همدلی را بین خیران و اداره‌های نوسازی مدارس ایجاد و توجه بیشتر جامعه را به مدرسه‌سازی جلب خواهد کرد.
یعقوبی بر این باور است همه افراد جامعه نمی‌توانند خیر باشند چرا که افرادی که خیر می‌شوند برای ایثار کردن مال خود شهامت و قلبی رئوف و بزرگ دارند.
به گفته او در استان گیلان 270 مدرسه به صورت مشارکتی و 100 درصد مردمی ساخته شده و هم اکنون نیز 62 مدرسه در حال ساخت است.
یعقوبی مدارس را مسیر پیشرفت کشور می‌داند و تاکید می‌کند: هر آن چه مدرسه بیشتری داشته باشیم مسیر رشد و تعالی این کشور هموار تر می‌شود و خیران این مسئله را به خوبی درک کرده‌اند و در این مسیر گام بر می دارند.
او از تجربه‌های گرانبهایی سخن می‌گوید که به لطف حضور در کنار خیران نصیبش شده است. یعقوبی در این باره خاطره‌ای نقل می‌کند که درس بزرگی برای او بود: یکی از خیرین در سال‌های 80 مراجعه و اعلام کرد که می‌خواهد مدرسه بسازد البته او فقط 2 میلیون تومان داشت، وقتی با تردید از او پرسیدم با 2 میلیون تومان چگونه می‌خواهد مدرسه بسازد گفت: من به خدا توکل دارم قطعا خدا کمک خواهد کرد...او تسهیلات بانکی دریافت کرد و مدرسه‌ای ساخت که اگر اکنون بخواهد آن مدرسه را بسازد بیش از 3 میلیارد تومان هزینه‌اش می شود. او فقط به خدا توکل کرد.

یعقوبی با بیان اینکه تجربه‌هایی از این دست کم نداشته است، می‌افزاید: هم‌نفسی با خیران به زندگی‌ام برکت داده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار