جاذبه های طبیعی البرز، بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال است

سرپرست استانداری البرز گفت: برای حل مشکلات حوزه اشتغال و تولید با قدرت وارد عمل می شویم.

کد مطلب: ۸۷۲۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
جاذبه های طبیعی البرز، بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال است

شهبازی سرپرست استانداری البرز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که ظهر چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه البرز یک استان صنعتی است، افزود: اساس رویدادهایی که در این استان شکل می گیرد صنعت است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط استان، ادامه داد: این نمایشگاه فضای استان را به سمت تولید و اشتغال پیش برده و با حضور مسئولان کشوری این رویداد رنگ و بوی ملی گرفت.

شهبازی گفت: با توجه به داده های موجود، تیم اقتصادی البرز، بسیار فعال، پیگیر و مسئولیت پذیر به موضوعات این حوزه رسیدگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال بارندگی ها و نزول نعمات الهی نوید سالی پربرکت برای کشور را دارد، گفت: بر اساس اظهارات مسئولان عالی رتبه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با توجه به اقدامات و برنامه های صورت گرفته، سال 98 شرایط کشور بسیار خوب خواهد شد.

شهبازی افزود: پاشنه آشیل سیستم اقتصادی کشور تولید، کارآفرینی و اشتغال محسوب می شود از این رو مجموعه کشور در اختیار تولیدکنندگان و صنعتگران برای تسهیل و رفع موانع قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: طبق اولویت بندی ها، اکنون رونق تولید و کارآفرینی در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین باید در تصمیم گیری های مدیران دستگاه های اجرایی این امر به جد مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: پیشرفت کشور در گرو حضور میدانی بخش خصوصی است از این رو باید تمهیدات لازم برای بسترسازی مناسب جهت فعالیت بخش خصوصی اندیشیده شود.

وی گفت: با تعامل بین دستگاهی بسیاری از موضوعات، پیش از طرح در جلسه حل می شود و باید شرایطی فراهم شود که بسیاری از موانع تولید طی تعامل دستگاه های مختلف حل و فصل شود و عدم تحقق این امر نکته منفی محسوب شده و در ارزیابی ها مد نظر قرار می گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه اکنون مجموعه کشور برای رفع موانع تولید و اشتغال بسیج است، افزود: بر اساس سیاست های کلی نظام، قوای سه گانه طی هم افزایی و انسجام درصدد حل موانع و مشکلات در حوزه های مختلف کشور هستند و چنین فضایی نیز در البرز حاکم است.

وی با بیان اینکه دنیا به سمتی می رود که صنعت در ایجاد شغل حرف اول را نمی زند، ادامه داد: البرز با جاذبه های طبیعی تکه ای از بهشت ایران است و ظرفیت های بزرگی در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد از این رو جای کار بیشتری در حوزه گردشگری خواهیم داشت و انتظار می رود تیمی منسجم، با اندیشه و کارساز برای ایجاد اشتغال در گردشگری حرکت کنند.

سرپرست استانداری البرز گفت: فرمانداران بعنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها با تشکیل ستادهای فرعی به مسائل واحدها رسیدگی کرده و گزارش عملکرد خود را به این جلسه ارائه دهند تا در صورت عدم اتخاذ نتیجه در شهرستان ها، در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: انتظار می رود که در اسرع وقت به مشکلات و موانع رسیدگی شود چراکه زمان برای تولید و صنعت بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: در خصوص ممنوعیت شعاع 120 کیلومتری کارگروهی تشکیل می شود تا راهکارها، چالش ها و راهبردها بر اساس سیاست های دولت آماده جمع بندی و مهیا اقدامی اساسی شود.

وی افزود: دست صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان که دلشان برای سربلندی این کشور می تپد را می بوسم و راهبرد عمومی دولت در استان است که نباید به دلیل موضوعات پیش پا افتاده تولیدکنندگان دچار مشکل شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار