۱۳ شرکت‌ فعال در حوزه نانو فناوری معرفی شدند

تهران (پانا) - در جشنواره برترین شرکت‌های حوزه فناوری نانو، ۱۳ شرکت فعال در این زمینه معرفی شدند.

کد مطلب: ۸۷۲۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۳ شرکت‌ فعال در حوزه نانو فناوری معرفی شدند

در این جشنواره شرکت‌ها در سطح «شرکت‌های صنعتی»، «شرکت‌های فناور» و «شرکت‌های صادراتی» حضور یافتند و بر اساس رتبه‌بندی تجلیل گرفتند.

با شروع فرآیند جشنواره در مهرماه، شرکت‌های متقاضی اطلاعات اقتصادی خود را در پایگاه اینترنی ثبت کردند و مدارک مورد نیاز را در آن بارگذاری کردند. در این دوره از جشنواره ۳۷ شرکت با یکدیگر به رقابت پرداختند و در نهایت از ۳ شرکت صنعتی، ۳ شرکت فناور و ۷ شرکت صادراتی تجلیل شد.

شرکت‌های برگزیده بخش صنعتی

اصلی‌ترین شاخص انتخاب شرکت‌های برتر صنعتی داشتن حداقل فروش ۵۰ میلیارد ریالی در سال ۹۶ در نظر گرفته شد. در این بخش ۳ شرکت «تولیدکننده ترکیبات پیشرفته پلیمری صنایع خودروسازی، بسته‌بندی و لوله و پروفیل، آمیزه نانویی عایق صدا و مستربچ‌ آنتی باکتریال»، «تولیدکننده پروفیل UPVC حاوی نانوذرات با ویژگی‌ افزایش مقاومت ضربه‌ای طبق استاندارد ملی محصول و افزایش دوام» و «تولیدکننده کاشی آنتی گرانیتی و لعاب‌دار» انتخاب شدند.

شرکت‌های فناور برتر

در بخش برترین شرکت‌های فناور، شرکت‌هایی که از تاسیس آنها کمتر از ۱۰ سال ‌گذشته بود و صاحب دانش، فناوری و نوآوری شاخص در حوزه نانو بودند، مورد داوری قرار گرفتند. سطح پیچیدگی فناوری، دارا بودن پتنت خارجی و میزان فروش در سال ۹۶ از جمله شاخص‌های انتخاب این شرکت‌ها بوده است.

در این بخش ۳ شرکت «ساخت سره‌های الکترود نقطه جوش از مواد پیشرفته نانویی»، «تولید انواع جاذب‌ها و کاتالیست‌های صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی و فولاد و بازیابی فلزات پایه از کاتالیست‌های مستعمل» و «تولید نانوالیاف برای تقویت خواص فیلتراسیون فیلترها و ماسک‌های محافظ در برابر آلاینده‌های بسیار ریز» معرفی شدند.

شرکت‌های برتر صادراتی

در این بخش ۷ شرکت مورد تقدیر قرار گرفتند.

- شرکت تولیدکننده داروی ضدسرطان تزریقی سینا دوکسوزوم، نانو داروی خوراکی سینا کورکومین و ژل موضعی درمان سالک

- شرکت تولید جوراب آنتی باکتریال با فناوری نانو ذرات نقره

- شرکت تولیدکننده شیشه فلوت

- شرکت تولیدکننده عینک‌های آفتابی نانویی، دوربین‌های دید در شب جاده‌ای و ایمپلنت‌های استخوانی نانو ساختار

- شرکت تولیدکننده نخ‌های پلی استر فیلامنت در صنعت فرش ماشینی

- شرکت تولیدکننده انواع تجهیزات الکتروریسی در مقیاس‌های آزمایشگاهی و صنعتی

- شرکت تولیدکننده داروی «پاکلینت»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار