معاون پژوهش آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفت و گو با پانا:

سند موافقت نامه شاخص های ارزشیابی ارتقا آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امضا و مبادله شد

تبریز(پانا)- معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: سند موافقت نامه شاخص های ارزشیابی ارتقایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در۷۵ شاخص کمی اختصاصی در ۹ حوزه برای اولین بار بعد از تنظیم و تدوین در شورای معاونین آموزش و پرورش استان امضا شد.

کد مطلب: ۸۷۲۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
سند موافقت نامه شاخص های ارزشیابی ارتقا آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امضا و مبادله شد

کامیار قهرمانی فرد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای تسهیل تحقق اهداف تحولی و اجرای زیرنظام های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین در جهت اعلام شعار و رویکرد سالتحصیلی جاری توسط مدیرکل محترم استان با عنوان"سرمایه گذاری برای آینده با ارتقای شاخص های آموزش و پرورش استان" و ارتقای شاخص ها در حوزه های مختلف آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی، پشتیبانی، نیروی انسانی و سوادآموزی سندی تنظیم و تدوین شد.

معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: برای اولین بار سند موافقت نامه شاخص های ارزشیابی ارتقایی آموزش و پرورش استان بعد از تنظیم و تدوین بین مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره کل در جلسه پانزدهم شورای معاونین اداره کل مبادله و امضا گردید.

وی اهمیت و ضرورت تهیه و مبادله موافقت نامه را برنامه محوری مبتنی بر نظام جامع برنامه ریزی(از ستاد تا صف) ، افزایش همکاری و هماهنگی بین بخشی ، ارتقای تعهد و مسئولیت در ایفای ماموریت ها ، ارتقای جدیت در پیگیری و اجرای مستمر و مداوم برنامه ها ، زمینه سازی ارزیابی و ارزشیابی کارآمد و استاندارد و ارتقای رتبه دستگاه و دستیابی به جایگاه بالاتر عنوان کرد.

قهرمانی فرد از شناسایی بیش از ۵۰۰ شاخص اختصاصی مشابه، مشترک و متفاوت کمی و کیفی مصوب در مراجع بالا دستی اعم از؛ شورای عالی اداری، سازمان امور اداری و استخدامی و شورای عالی آموزش و پرورش در قالب شاخص ها و نشانگرهای ارزیابی عملکرد و ارزشیابی نظام آموزشی، در طول فرآیند تهیه و تدوین موافقت نامه ها خبر داد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: این موافقت نامه ضمن غربال و حذف همپوشانی ها در کارگروه تخصصی و با کار کارشناسی بین بخشی در۷۵ شاخص کمی اختصاصی در ۹ حوزه تنظیم شده است.

وی ادامه داد: حوزه معاونت آموزش ابتدایی با 5 شاخص ، حوزه معاونت آموزش متوسطه با 16 شاخص ، حوزه اداره آموزش و پرورش استثنایی با 5 شاخص ، حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت با 7 شاخص، حوزه معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت با 5 شاخص ، حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی با 8 شاخص ، حوزه معاونت پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی با 18 شاخص ، حوزه معاونت سواد آموزی با 5 شاخص و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با 6 شاخص پیش بینی شده است.

قهرمانی فرد با اشاره به اینکه برش منطقه ای/ناحیه ای موافقت نامه ها با استخراج و تکمیل داده های عملکرد و پیش بینی هر شاخص توسط حوزه ها و معاونت های اداره کل در حال تهیه و آماده سازی است، از امضا و مبادله موافقت نامه ها در اجلاس پیش روی روسا و مدیران مناطق و نواحی توسط مدیرکل و روسا خبر داد.

این مقام مسوول یادآور شد که از کارکردهای مبادله موافقت نامه شاخص ها تعریف فاصله عملکرد و پیش بینی نسبت به نرم کشوری و تلاش برای تحقق پیش بینی های کمی بمنظور حفظ و استمرار ارتقای رتبه و جایگاه کشوری استان همچون سنوات اخیر می باشد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل استان با اشاره به تشکیل کارگروه پیگیری و نظارت و ارزیابی میزان تحقق شاخص ها در اداره ارزیابی عملکرد اداره کل با تصویب شورای معاونین ضمن تاکید بر این موضوع که مبادله موافقت نامه شاخص ها نافی پیگیری و اجرای ماموریت های جاری و برنامه های کیفی در بخش ها و معاونت های اداره کل نبوده، ابراز امیدواری کرد که بار دیگر شاهد تعالی و موفقت دستگاه آموزش و پرورش استان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار