در گفت‌وگو با پانا

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی: ترویج فرهنگ مدارا می‌تواند به کاهش تبعات منفی اوضاع اقتصادی کمک کند

تهران (پانا) - رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با بیان اینکه مدارا و شکیبایی در جامعه ما جا نیفتاده است، گفت تلخ است که بگوییم مدارا و صبر جایگاهی در زندگی ما ندارد.

کد مطلب: ۸۷۲۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی: ترویج فرهنگ مدارا می‌تواند به کاهش تبعات منفی اوضاع اقتصادی کمک کند

سیدحسن موسوی چلک در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تأکید دین اسلام به مدارا و شکیبایی اظهار کرد: در قرآن بیش از 70 بار کلمه صبر و مشابه آن آمده است و این نشان می‌دهد که صبر چه اهمیتی در دین ما دارد. صبر بعد از ایمان نشانه خرد است، بنابراین مدارا در زندگی مثل موفقیت در کار و پیشبرد امور از اهمیت زیادی برخوردار است اما موضوع مدارا در جامعه ما خیلی جا نیفتاده است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با اشاره به تعداد بالای پرونده‌های قضایی در کشور گفت: بیش از 16 میلیون پرونده ثبت شده در دادگاه‌ها کشور داریم که شامل اختلافات خانوادگی، طلاق و خشونت می‌شود از طرفی 17 هزار فوتی ناشی از تصادف داریم که نشان می‌دهد در کشور مدارا جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه صبر و مدارا می‌تواند به آرامش زندگی کمک کند، گفت: مدارا یعنی در شرایطی که باب میل ما نیست بتوانیم زندگی کنیم. قرار نیست اگر اوضاع باب میل ما نبود، به زور اوضاع را باب میل کنیم. آنچه اهمیت دارد این است که بدانیم دیگران الزاما همانند ما فکر نمی‌کنند و قرار نیست همه چیز آنچه ما می‌خواهیم بشود.

این مددکار اجتماعی افزود: اگر فرهنگ مدارا در کشور ترویج شود، می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌ها از جمله خشونت را بگیرد. بنابراین فرهنگ مدارا کمک می‌کند که تاب‌آوری نیز در جامعه افزایش یابد به‌ویژه اینکه این روزها حال و روز اقتصاد خوب نیست و ترویج فرهنگ مدارا می‌تواند به کاهش تبعات منفی اوضاع اقتصادی در بخش‌های دیگر زندگی کمک کند.

موسوی چلک با تأکید بر اهمیت آموزش در ارتقای فرهنگ مدارا گفت: نیاز داریم که از دوران کودکی تا بزرگسالی فرهنگ مدارا را آموزش ببینیم. همه ما در هر جایگاهی که قرار داریم باید بگیریم تا فرهنگ مدارا را نهادینه کنیم چراکه صبر و مدارا سبک زندگی ما را تغییر می‌دهد اما تلخ است که بگوییم مدارا جایگاه خود را در زندگی ما ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار