در صحن علنی مجلس

تشکیل بانک فرهنگیان دوباره به کمیسیون برنامه و بودجه برگشت

تهران (پانا) - شش ماده از مواد طرح تنظیم مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

کد مطلب: ۸۷۲۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل بانک فرهنگیان دوباره به کمیسیون برنامه و بودجه برگشت

مواردی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوباره به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده‌اند به شرح زیر است:

« ماده ۲ ـ وزارت آموزش و پرورش مکلف است بخش مازاد املاک واقع در بر خیابان‌ها و مناطق تجاری و همچنین املاک مازاد خود را با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی به صورت طرح‌های تجاری و خدماتی، رآساً و یا با مشارکت بخش‌های خصوصی و تعاوتی احداث و نسبت به واگذاری یا اجاره آنها اقدام کند.

همچنین واحدهای آموزشی می‌توانند در ساعات خارج از فعالیت‌های مختلف آموزشگاه، نسبت به اجاره فضای آموزشی خود به منظور فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی بخش‌های خصوصی، تعاونی و دولتی اقدام کنند. فعالیت‌های مذکور باید به تأیید منطقه یا ناحیه مربوط برسد.

تبصره ۱ـ تغییر کاربری‌های موضوع این بند با تشخیص اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان‌ها بوده و نیاز به مجوز کمیسیون ماده ۵ قانون شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ندارد و از پرداخت هرگونه عوارض اعم از عوارض شهرداری مانند صدور پروانه، پذیره، نوسازی و تغییر کاربری معاف است.

تبصره ۲ـ مدت اجاره با تشخیص منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش مربوطه حداکثر تا مدت ده سال تعیین می شود.

تبصره۳ـ منابع حاصله از اجرای بند (۲) به حساب درآمد اختصاص استانی نزد خزانه داری کل کشور واریز و به شرح زیر هزینه می شود:

سی درصد (۳۰%) در اختیار واحد مربوط (حسب مورد)، بیست درصد (۲۰%) در اختیار اداره آموزش و پرورش ناحیه یا منطقه مربوط، سی درصد ۳۰% در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان، پنج درصد به تشخیص وزارت آموزش و پرورش جهت اختصاص به توسعه و تجهیز (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن اولیاء و مربیان و سایر سازمانهای تابعه آموزش و پرورش) و باقی مانده در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد تا برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش و توسعه عدالت آموزشی هزینه شود.

ماده ۳ ـ مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان می تواند با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس ضوابط و قوانین و با استفاده از منابع و امکانات صندوق نسبت به تاسیس بانک فرهنگیان اقدام کند تا با اولویت پرداخت تسهیلات به فرهنگیان فعالیت نماید.

ماده 4 - در اجرای ماده (۷۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳.۱۲.۴ وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظفند منابع موضوع ماده مذکور را به صورت سه ماهه از موسسات و بنگاه های اقتصادی مربوط وصول کنند و پس از واریز به خزانه برابر موافقتنامه های مربوط در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند.

ماده 5 - تبصره ذیل ماده (۱۸) قانون الحاق چهار تبصره به ماده (۱۸) قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب ۱۳۷۹.۲.۲۱ ابقا و تبصره های ذیل ماده (۵) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۱۳۸۷.۲.۲۵ لغو می شود. همچنین واژه "تا" از ابتدای بند (۳) ماده (۱۳) قانون شوراهای آموزش و پرورش مصوب ۱۳۷۲/۱۰/۲۶ حذف می شود.

ماده 6 - در روستاها و مناطقی که امکان ارائه خدمات آموزشی وجود ندارد وزارت آموزش و پرورش مکلف است وسیله ایاف و ذهاب را تا نزدیک ترین محل آموزشی مربوطه به صورت رایگان تامین کند.

ماده 7 - وزارت آموزش و پرورش مکلف است نسبت به تغییر رسته افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر از خدماتی به آموزشی اقدام کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار