در گفت و گو با پانا

مینووش رحیمیان، بازیگر تئاتر:خلاقیت زیادی در نمایش «پروانه الجزایری» دیده می شود

تهران (پانا) - بازیگر تئاتر «پروانه الجزایری» معتقد است متن این نمایش با توجه به اینکه جایزه بهترین نمایش‌نامه جشنواره تئاتر فجر را به خود اختصاص داده بود، خلاقیت زیادی در آن وجود دارد.

کد مطلب: ۸۷۲۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مینووش رحیمیان، بازیگر تئاتر:خلاقیت زیادی در نمایش «پروانه الجزایری» دیده می شود

مینووش رحیمیان بازیگر تئاتر «پروانه الجزایری» در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا درباره نقشی که در این نمایش به عهده دارد گفت: نقش نرگس را در این نمایش بازی می کنم که یک خانم باردار است و مانند بقیه کارکترهای نمایش که رازی دارند نرگس هم رازی در دل خود دارد که داخل نمایش مخاطبان متوجه آن می شوند.

این بازیگر تئاتر با اشاره به دلایلی که بازی در این نمایش را پذیرفت توضیح داد: بنده در ابتدای هر کاری متن نمایش را مطالعه میکنم، این متن برای من بسیار جذاب و دلنشین بود و با توجه به اینکه جایزه بهترین نمایش نامه جشنواره تئاتر فجر را به خود اختصاص داده بود برای پذیرفتن آن بیشتر مصمم شدم.
رحیمیان در ادامه صحبت هایش با اشاره به تفاوت هایی که این نمایش نامه با دیگر نمایش نامه هایی که تاکنون بازی تصریح کرد: در حال حاضر می توان از متن های که در ایران چه در سینما چه تئاتر نوشته می شود ایراد گرفت. در نمایشنامه «پروانه الجزایری» خلاقیت زیادی نهفته است، این متن بسیار روان است و فرم خاص خود را دارد شخصیت پردازی ها نیز بسیار ملموس هستند و نکته جالب اینجاست که تلفیقی از سینما و تئاتر در نمایش دیده میشود.

این بازیگر تئاتر با اشاره به وضعیت درام در ایران گفت: به نظر من اتفاقات خوبی درحال رخ دادن است. افرادی همچون پیام لاریان، محمد مساوات و جابر رمضانی در نسل جوان اتفاقات خوبی را در درام رقم زدند که نسبت به سالهای قبل پیشرفت بسیار مثبتی رخ داده، به عبارتی درام در سینما و تئاتر ایران وضعیت امیداور کننده ای دارد.

بازیگر تئاتر «پروانه الجزایری» همچنین درباره اجرا در سالن های خصوصی و دولتی توضیح داد: نمایش های که در سالن های دولتی اجرا می شوند باید ویژگی های خاصی از جمله رزومه قوی داشته باشند. ولی در برخی از سالن های خصوصی کیفیت حرف اول را نمی زنند، به شخصه سالن های خصوصی را بد نمیدانم در صورتی که نمایش را از روی کیفیت الویت گذاری کنند نه پول! برخی سالن ها نیز نگاه تجاری دارند و فقط تمایل دارند سالن پر شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که دید مخاطبان حرفه ای تئاتر به درام های اجتماعی ایران چگونه است گفت: نمایشی که بنده در آن بازی می کنم بیشتر از اینکه تماشاگر را درگیر درام اجتماعی کند آن ها را به فرم وساختار درگیر می کند. سالهاست که تماشاچیان در سینما و تئاتر درام اجتماعی می بینند، معتقدم مخاطبان چیزی شبیه نمایش «پروانه الجزایری» را بیشتر می پسندند با توجه به اینکه درام اجتماعی تماشا می کنند شاهد یک سری خلاقیت هم در نمایش نامه هستند.

نمایش پروانه الجزایری به کارگردانی میثم گزی هر شب ساعت ۸:۳۰ در تئاتر مستقل تهران روی صحنه می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار