معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان: دوره آموزشی ویژه مربیان پیش دبستانی استان برگزار می شود

سنندج(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان دوره پیش‌دبستانی استان به منظور ارتقای شایستگی حرفه‌ای نیروی انسانی خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۲۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان: دوره آموزشی ویژه مربیان پیش دبستانی استان برگزار می شود

صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای راهبردهای کلان سند تحول بنیادین به منظور توانمند سازی نیروی انسانی دوره پیش‌دبستانی دوره‌های آموزشی از طریق سامانه جامع آموزش و یادگیری فرهنگیان (ltms) برای مربیان برگزار می‌گردد.

وی با بیان اینکه مربی و معلم از آنجایی که مجری مستقیم برنامه درسی و در تعامل رودرو با کودکان هستند مهمترین رکن اصلی نظام آموزشی در اجرای برنامه درسی محسوب می‌شوند؛ گفت: بر این اساس امروزه تمرکز نظام های آموزشی بر تربیت معلم و مربی متخصص قرارگرفته است و تجربه نظام های پیشرفته نشان از نتایج مطلوب این اقدام دارد.

عبدالهی ادامه داد: در این زمینه وزارت آموزش و پرورش نیز به عنوان متولی آموزش نوآموزان پیش از دبستان ارتقاء شایستگی نیروی انسانی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده و برنامه جامع آموزش مربیان پیش دبستانی در سطح ملی، به منظور ایجاد وحدت رویه به استان ها ابلاغ نموده است و انتظار میرود با برنامه‌ریزی مناسب بتوان به این مهم جامه عمل پوشاند .

معاون آموزش ابتدایی افزود: این دوره ها برای مربیان دوره پیش دبستانی و معلمان کلاس چند پایه واجد نوآموز پیش دبستان در مناطق روستایی می باشد که لازم است کلیه ذینفعان با مراجعه به سامانه جامع آموزش و یادگیری فرهنگیان (www.ltms.medu.ir) بخش فراگیران مدارس غیر دولتی ثبت نام کنند و پس از تایید اطلاعات مربیان توسط مدیران مراکز نسبت به دریافت کد کاربری و رمز عبور اقدام نمایند .

صدیقه عبدالهی تاکید کرد با توجه به اینکه هر دوره ممکن است پیش نیاز سایر دوره‌ها باشد لذا تمامی مربیان دوره پیش دبستانی ملزم به شرکت و گذراندن این دوره های آموزشی مرتبط هستند.

وی ابراز امیدواری کرد برگزاری این دوره‌ها بتواند گامی مؤثر در جهت کیفیت بخشی به آموزش‌های دوره پیش دبستانی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار