با حضور ۳۰۰ عاشیق

کنگره بین المللی عاشیقلار"همنوای پیامبر مهربانی(ص)" در تبریز برگزار می شود

تبریز (پانا)- سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: کنگره بین المللی عاشیقلار"همنوای پیامبر مهربانی (ص)" با حضور هنرمندان داخلی و خارجی از کشورهای گرجستان، ایران، ترکیه و آذربایجان از سوم تا ششم آذرماه سال جاری در تبریز برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۷۲۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
کنگره بین المللی عاشیقلار"همنوای پیامبر مهربانی(ص)" در تبریز برگزار می شود

سید محمد حسین بلاغی در نشست خبری کنگره بین المللی عاشیقلار "همنوای پیامبر مهربانی(ص)" گفت: باید در نشر و گسترش هنر موسیقی عاشقیلار به نسل جدید کوشش کرده و نسل جوان را با موسیقی اصیل آشنا کنیم و پیام های اخلاقی و محتوایی را به نسل جدید انتقال دهیم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره عاشیقلار "همنوای پیامبر مهربانی(ص)" به مناسبت هفته وحدت گفت: خبرنگاران، اساتید دانشگاه و هنرمندان از هشت استان داخلی از جمله استان های آ ذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، همدان و مرکزی در این کنگره شرکت می کنند.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی افزود: در مجموع سیصد عاشیق در این کنگره شرکت می کنند که صدوپنجاه عاشیق از استان و صدوپنجاه عاشیق خارج از استان و از سه کشور گرجستان، ترکیه و آذربایجان می باشند.

بلاغی ادامه داد: همزمان با سوم آذرماه روز افتتاحیه کنگره، از کتاب "مجموعه اشعار با عنوان پیغمبر(ص)" مجموعه ویژه نامه و مقالات کنگره و همچنین قطعه فاخر موسیقی عاشیقی رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: در روز دوم کنگره و همزمان با میلاد پیامبرگرامی اسلام (ص) نشست تخصصی ادبیات و شعر عاشقی برگزار می شود و همچنین مزار عاشیق عباس توفارقان گلباران خواهد شد.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی اضافه کرد: در روز سوم کنگره، گردهمایی تخصصی عاشیقلار در قالب شعر، مقاله و موسیقی بصورت کارگاهی برگزار می شود و همچنین گلباران مزار عاشیق غریب از جمله برنامه‌های این روز است.

بلاغی تصریح کرد: آیین اختتامیه کنگره در ششم آذرماه از ساعت ۱۸ الی ۲۲ با حضور مردم و با اجرای بیش از ۳۰۰ هنرمند موسیقی عاشیقی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان و ایران در سالن همایش‌های بین‌المللی تبریز برگزار می شود.

وی گفت: حوزه هنری در بخش موسیقی، مخصوصا فولکلور و عاشیقی در چند سال اخیر خوب ورود کرده و تاکنون چندین همایش در رابطه با موسیقی عاشیقی برگزار کرده است.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی بیان کرد: یازدهمین شب خاطره با موضوع دانش آموزی و ویژه شهدای دانش آموزی با همکاری اداره کل آموزش پرورش و سایر نهاد ها در تالار معلم برگزار می شود.

خبرنگار: مهدیه حسین پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار