برگزاری جلسات تخصصی فرزند پروری در شهرستان فیروزکوه

فیروزکوه(پانا)- با همکاری مرکز بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه جلسات تخصصی با اولیا دانش آموزان در حوزه نوجوان و عوامل مخاطره آمیز و فرزند پروری در نمازخانه دبیرستان هفده شهریور منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۲۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسات تخصصی فرزند پروری در شهرستان فیروزکوه

رفتارهای پرخاشگرانه و ضد اجتماعی ابتدا از درون خانواده در نتیجه تعاملات فشارآور و تنبیهی والدین، نبودن نظم و یا تناقض در رویکردهای تربیتی آشکار می شود و این رفتارهای خشونت بار توسط دانش آموزان به محیط مدرسه تعمیم پیدا می کندو همین امر منجر به علاقه کم دانش آموزان به یادگیری و در نهایت شکست تحصیلی آنان می شود .

به دلیل عدم تعامل سایر همسالان با دانش آموز باعث می شود که آن دانش آموز به عضو شدن در گروه های آشوبگر سوق پیدا کند و معمولا دانش آموزان رانده شده به گروه های منحرف از همسالان خود در این گروه ها امواج مثبتی را دریافت می کنند که منجر به ادامه عضویت او در این گروه ها و در نتیجه اعمال انحرافی او می شود.

لذا اجرای برنامه های پیشگیری قبل از شدت یافتن رفتارهای پرخاشگرانه و ضد اجتماعی الزامی است، وبر همین اساس در راستای کمک به حفظ سلامت دانش آموزان و پیشگیری از بروز رفتارهای پرخاشگرانه و ضداجتماعی آنان می توان با برگزاری جلسات مختلف در این زمینه و گفتگوی مشاوران با اولیا دانش آموزان بروز این چنین رفتارهای پرخاشگرانه را به حداقل رساند.

به همین منظور کتال، مشاور بهداشت و روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه در جلساتی که با حضور اولیا دانش آموزان دبیرستان هفده شهریور در این مدرسه برگزار شد به بیان رفتارهای مخاطره آمیز نوجوانان و جوانان و همچنین روش های متفاوت در تربیت فرزندان پرداخت و نیز انواع آسیب های اجتماعی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار