چرا بازدهی کارمندان در محیط‌های دیجیتالی پایین می‌آید

تهران (پانا) - محققان آلمانی از طریق یک مطالعه پزشکی در دانشگاه آگسبورگ، دریافتند که فرایند دیجیتال‌سازی در محل کار تاثیر منفی بر عملکرد کارمندان و کارکنان می گذارد.

کد مطلب: ۸۷۲۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
چرا بازدهی کارمندان در محیط‌های دیجیتالی پایین می‌آید

محققان این پروژه، آزمایش‌های معینی را بر روی 2460 کارمند در بخش‌ها و مشاغل گوناگون اداری انجام دادند که محور اصلی آنها، سنجش میزان خستگی روانی در ساعات کاری و حین استفاده از تکنولوژی مدرن و دیجیتال بود.

یکی از پرسش های این تحقیق، نظر کارمندان و کارگران درباره تغییر لوازم ارتباطی از تلفن ثابت به تلفن همراه و سیستم‌های هوش مصنوعی بود. پس از تحقیقات گسترده، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که بیش از نیمی از کارگران و کارمندان در معرض سطوح بالایی از تنش دیجیتال قرار دارند که از جمله علائم آن می‌توان به دردهای مزمن در ناحیه کمر، سر و خستگی اشاره کرد که هرکدام از آنها تاثیر بسزایی بر میزان عملکرد کارکنان می گذارد.

یکی از نتیج شگفت‌انگیز مطالعه یادشده این بود که افراد 25 تا 34 ساله بیشتر از بار فناوری و تکنولوژی رنج می برند و این در حالی است که این تاثیر منفی در افراد مسن کم‌تر است. همچنین زنان نسبت به مردان در برابر تکنولوژی آسیب بیشتری می‌بینند.

علاوه بر این، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که علت خستگی کارمندان و کارگران، فقط مساله تکنولوژی نیست بلکه نداشتن تسلط کامل بر استفاده از این فناوری و پیچیدگی‌های آن و همچنین ترس ازدست دادن شغل و ماشینی شدن محیط کار، عامل اصلی این آسیب‌هاست.

منبع: دویچه ووله

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار