مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

همه مدارس دوره اول شاهد در طرح ایران مهارت شرکت می‌کنند

کیفیت‌بخشی به مدارس شاهد لازمه افزایش توانایی دانش‌آموزان این مدارس است

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش کیفیت بخشی به مدارس شاهد را لازمه افزایش توانایی دانش‌آموزان این مدارس دانست.

کد مطلب: ۸۷۲۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
همه مدارس دوره اول شاهد در طرح ایران مهارت شرکت می‌کنند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا رزاقی در گردهمایی دو روزه مدیران مدارس ابتدایی شاهد استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، گفت: «مدارس شاهد شجره طیبه هستند و کیفیت‌بخشی به مدارس شاهد لازمه افزایش توانایی دانش‌آموزان این مدارس است.»

او آموزش و پرورش را یک ضرورت آسمانی دانست و گفت: «اساس خلقت بر اساس آموزش و پرورش خلق شده است.»

رزاقی کیفیت‌بخشی به مدارس شاهد را مهم دانست و افزود: «کیفیت‌بخشی سیاستی است که وزیر آموزش و پرورش آن را مطرح کرده و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر آن تأکید ویژه شده است که در این خصوص کارگاه‌هایی را برای مدیران و معاونان مدارس برگزار کرده‌ایم و دوره دوم این کارگاه‌ها آغاز شده و در مرحله بعد استانداردسازی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس در دستور کار قرار دارد.»

او با یاد آوری سوابق تاسیس این گونه مدارس، گفت: «این مدارس در سال ۶۵ با فرمان حضرت امام (ره) به عنوان رسیدگی به امور تحصیل فرزندان شهدا و ایثارگر تشکیل شد و در سال ۷۸ در قالب آیین‌نامه مدارس شاهد عملیاتی شد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به یک آیین نامه اجرایی تبدیل شد.»

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: «مدارس شاهد بر اساس آخرین اساسنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک گروه شناخته شده‌‌اند، مدارس شاهد یک گروه فرهنگی آموزشی و پرورشی است و بر اساس همین به دنبال این هستیم که تشکل مدارس شاهد را ایجاد کنیم و یک سبک منسجم در مدارس شاهد تبیین و طراحی شود.»

او گفت: «یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت مدرسه است و در مدرسه مهم‌ترین رکن آن مدیر مدرسه است که باید مدیران دلسوز، توانمند و آشنا به مسائل تعلیم و تربیت مدیریت مدارس شاهد را برعهده بگیرند.»

رزاقی ایجاد فضای شاد و پویا را در مدارس شاهد بسیار ضروری و مهم دانست و افزود: «افزایش سطح مشارکت والدین و شرکت در برنامه‌های مدرسه و تبیین راهبردهای مدرسه برای آنان راه را برای رسیدن به اهداف نظام تعلیم و تربیت هموارتر می‌کند.»

او افزایش سهم مشارکت دانش‌آموزان در تصمیم‌سازی‌های مدرسه را یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و افزود: «اگر می‌خواهیم اتفاق موثری رخ دهد و به اهداف نزدیکتر شویم، دانش‌آموزان ابتدایی باید در تمام امور مدرسه مشارکت داشته باشند.»

رزاقی افزود: «به فرصت‌های اختصاصی مدارس شاهد باید توجه ویژه‌ای شود، در راستای سیاست‌های مهارت فردی از سال آینده برخی رشته‌های کاردانش با دو رویکرد مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی ضمیمه مدارس شاهد می‌شوند.»

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح ایران مهارت در مدارس شاهد خبر داد و گفت: «برای آموزش‌های مهارتی در مدارس شاهد بر اساس تفاهم‌نامه با آموزش متوسطه مقرر شد که همه مدارس دوره اول شاهد در طرح ایران‌مهارت شرکت کنند و همچنین در هر سه مقطع مدیران موظف شدند براساس شرایط محیطی خود مهارت‌هایی که در کتاب‌های درسی وجود ندارد را انتخاب و به دانش‌آموزان آموزش دهند.»

رزاقی افزود: «سیاست و راهبرد وزارت آموزش و پرورش به خصوص مدارس شاهد و ایثارگر ارتقای کیفیت در بحث آموزشی و همچنین پرورشی به گونه‌ای است که روح حاکم بر انقلاب و ضرورت آن در مدارس شاهد و ایثارگر جریان یابد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار