مادران ایرانی پرورش دهنده اجتماعی و اخلاقی فرزندان هستند

کرمانشاه (پانا) - با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، به منظور آشنایی و تشریح اهداف و رسالت دفتر امور زنان ، شرح وظایف مربوطه و شروع طرح های استانی و منطقه ای، گردهمایی کارشناسان و رابطان امور زنان نواحی و مناطق 24 گانه استان کرمانشاه، دوشنبه 28 آبانماه در سالن جلسات مرکز رفاهی کرمانشاه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۲۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مادران ایرانی پرورش دهنده اجتماعی و اخلاقی فرزندان هستند

در ابتدا فرشته عبدی مشاور امور بانوان مدیر کل آموزش و پرورش استان به تقویت و گسترش حضور زنان در سیاستگذاری و برنامه ریزی اموزش و پرورش و ارتقای علمی و شغلی زنان فرهنگی تاکید کرد.

در ادامه مجید یزدان پناه ضمن تبریک نزدیک شدن سالروز ولادت رسول اکرم (ص) به نقش و جایگاه زن در طول تاریخ اسلام و ایران اسلامی و زنان بزرگ تاریخ صدر اسلام از جمله حضرت فاطمه زهرا (ص) اشاره کرد و گفت: خداوند سوره کوثر را در مقام و جایگاه زن نازل فرمود، لذا زن در جامعه اسلامی ارزش و جایگاهی ویژه دارد و مردان بزرگ در طول تاریخ، زنانی بزرگ داشته‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان به دیدگاه کشورهای غربی در مورد زن اشاره کرد و افزود: زن در ایران قبل از اسلام و چه بعد از اسلام سر منشاء خیر و برکت و اشاعه دهنده وپرورش دهنده اخلاق و نجابت بوده‌اند و خوشبختانه نگاه امروز به زن، در جامعه اسلامی‌مان یک نگاه خوب و اخلاقی است.امروز زمینه رشد شخصیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی زن در جامعه فراهم شده است.

وی حماسه آفرینی مادران شهیدان و زنان شهید انقلاب اسلامی را ویترینی از حماسه و شجاعت و صبر و ایثار در را حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: امروز مادران شهیدان با پیروی از اسوه‌های اخلاقی و رفتاری خود و تأسی از زنان بزرگ صدر اسلام از جمله فاطمه زهرا (ص) و حضرت زینب (ص) در تربیت و پرورش فرزندان خود بیشترین تلاش و فداکاری کرده‌اند و صبر در برابر از دست دادن عزیزانشان را نمونه ای از حماسه سازی این انسان‌های بزرگ می توان نام برد که برتاریخ زرین این مرز و بوم ماندگار خواهد شد.

وی در بخش دیگر خاطر نشان کرد: فرزندان‌مان را با تربیت صحیح و آموزه های اسلامی بیشتر آشنا کنیم ، آنها را به دلخواه خود شکل ندهیم بگذاریم خلاقیت و نو آوری در وجود‌شان رشد پیدا کند و شکوفا شود و با هم اندیشی زمینه رشد بهتر نسل فردای ایران اسلامی و بروز و ظهور خلاقیت آن‌ها را فراهم آوریم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد طرح های خوبی در حوزه امور زنان در حال انجام است که امید است با افتتاح طرح های جدید گامی بلند در این راستا برداریم.

در ادامه ایوب بابایی رییس اداره امور حقوقی به تشریح و توضیح قوانین حاکم بر کارمندان دولت پرداخت و اصلی‌ترین عامل بروز مشکل و تخلف را عدم آشنایی با قوانین دانست.

بابایی سپس به سئوالات همکاران شرکت کننده در نشست پاسخ گفت ، در پایان این همایش با بحث وتبادل نظر و بررسی و رفع موانع موجود و تقدیر از همکاران فعال در حوزه زنان پایان یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار