مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام:

مردم ایلام ۵۷ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرده‌اند

ایلام (پانا) - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: در طول یکسال گذشته بیش از ۱۴ تفاهم نامه با با ادارات فرهنگی استان در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان منعقد شده است. به گفته او مردم ایلام در یک سال گذاشته 57هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرده‌اند.

کد مطلب: ۸۷۲۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مردم ایلام ۵۷ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرده‌اند

مراد جلیلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام، نیز در این مراسم، اظهار کرد: کار کتابداری و فعالیت در حوزه کتاب کار بسیار ظریفی است که کتابدار با گنجینه ای از اندیشه ها در مکانی به نام کتابخانه گردآوری شده است و کار بسیار سختی است.

وی، با بیان اینکه در حوزه های مختلف در سطح کتابخانه های عمومی استان در طول سه سال گذشته فعالیت های بسیار خوبی در راستای توسعه و تجهیز کتابخانه ها انجام شده است، ابراز کرد: در طول یکسال گذشته بیش از 14 تفاهم نامه با با ادارات فرهنگی استان در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان منعقد شده است.

جلیلیان، با اشاره به برگزاری بیش از 100 نشست انجمن کتابخانه عمومی در طول یکسال گذشته در استان، یادآور شد: در طول یک سال گذشته بیش از 57 هزار کتاب توسط مردم به کتابخانه های استان اهدا شده و مردم در ترویج مطالعه کتاب آنچه که در توان دارند از جمله اهدای زمین و کتابخانه مشارکتی انجام می دهند.

وی، با بیان اینکه اداره کل ارشاد استان ایلام یار بسیار خوب و صمیمی برای حوزه کتابخانه های عمومی استان است، گفت: امسال هفته کتاب پرکاری داشتیم و برنامه های متنوع فرهنگی در تمامی حوزه های مختلف برگزار شده که زمینه توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در سطح استان فراهم شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام، بیان کرد: موفقیت های بسیار خوبی در سطح کتابخانه های عمومی استان از جمله کتابخانه نمونه کشوری و کتابدار برتر کشوری صورت گرفته است و امروز کتابخانه های عمومی در دورترین نقاط محروم استان همه وضعیت مناسبی دارند.

جلیلیان، با بیان اینکه امید است در راستای رسالتی که تعریف شده گام های مثبتی برداریم، یادآور شد: تلاش می شود که راستای توسعه و و ترویج فرهنگ مطالعه آنچه که در توان داریم انجام دهیم بتوانیم با توسعه فرهنگ مطالعه آینده خوبی برای ملت و کشور ایران اسلامی ترسیم کنیم.

گفتنی است، در این همایش از ناشران برتر استان ایلام با حضور دکتر میرعبدالهی، معاون تامین منابع نهاد عمومی کتابخانه های کشور و مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار