مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد

۱۵۰ عنوان کتاب از ابتدای سال در ایلام منتشر شده است

ایلام (پانا) - مراسم تجلیل از نویسندگان، ناشران، کتابداران و فعالان حوزه کتاب استان ایلام با حضور دکتر میرعبدالهی، معاون تامین منابع نهاد عمومی کتابخانه های کشور در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۲۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۵۰ عنوان کتاب از ابتدای سال در ایلام منتشر شده است

عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در این مراسم، اظهار کرد: فعالان و دست اندرکاران حوزه کتاب سرمایه معنوی و فرهنگی استان هستند.

وی، با بیان اینکه هفته کتاب یادآور وظایف و تکلیف ما نسبت به کتاب و کتابخوانی است، ابراز کرد: هدف اصلی این برنامه، تقدیر و تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی است، در هفته کتاب برنامه های متنوع و فراگیری برگزار شده که پیام اصلی را در استای مطالعه کتاب و کتابخوانی را به جامعه برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، برگزاری نشست با ناشران استان ایلام، برگزاری نمایشگاه کتاب در تمام شهرستان های استان و اهدای کتاب رایگان به مراکز علمی، فرهنگی و آموزشی، مدارس، دانشگاه ها و مساجد سطح استان، برگزار دو نشست نقد و بررسی کتاب در ایلام و شهرستان ملکشاهی، نشست تخصصی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان را سری برنامه های هفته کتاب در استان عنوان کرد.

خودآموز، با بیان اینکه بیش از 150 عنوان کتاب از ابتدای سال تا کنون در استان ایلام منتشر شده است، یادآور شد: انتشار این تعداد عنوان کتاب در استان موفقیت بسیار خوبی در حوزه نشر کتاب و برای ناشران استان است و امید است با توجه به سطح کیفی و نیاز استان، این روند ادامه داشته باشد.

وی، با بیان اینکه بدون شک کتاب نقش مهمی در راستای توسعه فرهنگی، علمی و دینی و سایر بخش ها در سطح جامعه دارد، ابراز کرد: توسعه فرهنگ و کتابخوانی در جامعه به توسعه دانایی و ارتقای سطح علمی و فرهنگی می انجامد و وظیفه ماست که در این عرصه از ناشران و دست اندرکاران حوزه کتاب حمایت و تجلیل کنیم.

این برنامه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خانه کتاب، اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام و به همت موسسه فرهنگی اقلیم هشت به مناسبت بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار