عضو کانون صرافان تاکید کرد

بازگشت ارزهای خانگی به بازار

تهران (پانا) - عضو کانون صرافان با تاکید بر اینکه ارزهای خانگی به بازار بازگشته است می‌گوید ارائه سیم کارت به نام برای خرید ارز در راستای سروسامان دادن بازار ارز است.

کد مطلب: ۸۷۲۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت ارزهای خانگی به بازار

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، به تازه‌گی روند خرید و فروش ارز در بازار نه تنها سر و سامان یافته است بلکه برخی تغییرات در نحوه خرید ارز، موجب شده است تا از بسیاری از دلال‌بازی‌ها و سفته‌بازی‌ها جلوگیری شود. یکی از تازه‌ترین اقدام‌های بانک مرکزی در این زمینه لزوم ارائه سیم کارت به نام خریدار است، یعنی هر یک از متقاضیان که برای خرید ارز مراجعه می‌کنند باید سیم کارت به نام خود اعلام کنند تا پیامک تایید برای آنها ارسال و مشخص شود که این سیم کارت به نام شخص بوده است. همچنین ارائه کارت ملی و کارت بانکی نیز از دیگر الزام‌ها است.

کامران سلطانی‌زاده درباره دلیل لزوم ارائه کارت ملی، کارت بانکی و "سیم‌کارت به‌ نام" برای خرید ارز، گفت: کارت ملی پیش از این نیز از جمله الزام‌های خرید ارز بود و هر فرد باید پس از تایید و احراز هویت و ارائه کارت ملی، برای خرید ارز اقدام می‌کرد.

وی درباره ارائه سیم کارت برای خرید ارز، توضیح داد: براساس قانونی که به تازه‌گی از سوی بانک مرکزی اعلام و ابلاغ شده است بسیاری از متقاضیان با کارت ملی اجاره‌ای و یا غیر، اقدام به خرید ارز می‌کردند، تا در هنگام خرید و فروش ارز به شخص پیامک ارسال می‌شود تا شخص آگاهی داشته باشد که به نام وی چه میزان ارز خریداری و ثبت شده است.

عضو کانون صرافان ایرانیان افزود: البته درست است که روند خرید کمی سخت می‌شود اما در راستای شفاف‌سازی و یکسان‌سازی است که به نظرم اقدام درستی است.

سلطانی‌زاده درباره وضع بازار نیز گفت: بازار وضع آرامی دارد و آرامش و ثبات نسبی در بازار ایجاد شده است. تعداد زیادی در بازار فروشنده هستند و نگرانی از کاهش قیمت ارز دارند. این وضع به بازگشت ارزهای خانگی به چرخه سالم اقتصادی و بازار که به طور حتم به کاهش قیمت ارز منجر می‌شود، کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار