در نشست خبری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر مطرح شد

مدیرکل هنرهای تجسمی: ارتباط هنرمندان با جامعه هنری در این جشنواره پررنگ می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل هنرهای تجسمی یکی از امتیازهای جشنواره تجسمی امسال را بزرگترشدن حلقه جشنواره و دایره افراد در هیات داوران و دبیران بخش‌ها و پررنگتر شدن ارتباط هنرمندان با جامعه هنری دانست.

کد مطلب: ۸۷۲۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل هنرهای تجسمی: ارتباط هنرمندان با جامعه هنری در این جشنواره پررنگ می‌شود

نشست خبری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر صبح سه شنبه ۲۹ آبان ماه با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی و رییس شورای سیاست گذاری جشنواره، ابراهیم حقیقی دبیر جشنواره، امیر سقراطی دبیر هنری و محسن سلیمانی دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

هادی مظفری رییس یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ابتدای نشست درباره شکل‌گیری شورای سیاستگذاری جشنواره یازدهم گفت: از سه ماه پیش کاری جدی برای بررسی 10 جشنواره گذشته آغاز شد و در ارتباط با این بررسی، پیشنهادهای جدید را نیز مورد برررسی قرار دادیم. همچنین نشست‌های بسیاری با استادان، صاحبنظران، گالری‌داران و مدیران پیشین جشنواره‌های گذشته فجر برگزار کردیم تا مسیری که تا الان طی شده، دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: از مجتبی آقایی و جمشید حقیقت‌شناس و افرادی که طی سال‌های قبل در این جشنواره بار مسئولیت‌ها را به دوش کشیدند، تشکر می‌کنم.

مظفری درباره برآیند نشست‌هایی که با صاحب نظران هنرهای تجسمی داشته است، توضیح داد: برآیند این نشست‌ها این بود که نیازهای جشنواره را رفع کنیم درنتیجه تصمیم گرفته شد که حلقه جشنواره و دایره افراد در هیات داوران و دبیران بخش‌ها بزرگتر و ارتباط هنرمندان با جامعه هنری در این جشنواره پررنگ شود. در گذشته ساختار جشنواره به این شکل بود که همه بار جشنواره برعهده دبیر بود، اما در حال حاضر آیین نامه تغییر کرده و شورای سیاستگذاری بار کارها را برعهده گرفته است.

وی ادامه داد: سعی کردیم در شورای سیاستگذاری هر هنر یک نماینده داشته باشد و همچنین یکی از بزرگان آن رشته به عنوان مدافع هنر مربوطه حضور داشته باشند.

رییس شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در مورد انتخاب دبیر جشنواره گفت: فرآیند انتخاب دبیر با توجه به تغییر ساختار و آیین‌نامه تغییر کرد و بر اساس جلسات برگزار شده ابراهیم حقیقی به عنوان دبیر منصوب شد و سپس او دبیر اجرایی و هنری را انتخاب کرد. تفاوت دیگر جشنواره یازدهم، حضور پررنگ گالری‌دارها در اجرای کارها و اقتصاد هنر خواهد بود، البته در سال‌های قبل نیز شاهد حضور برخی گالری‌دارها بودیم اما امسال حضوری ویژه خواهند داشت و همچنین در تدوین آیین نامه و مسیر راه، از آنها کمک گرفتیم.

وی از اضافه شدن بخش علمی و پژوهشی به جشنواره یازدهم خبر داد و گفت: از دیگر تفاوت‌های جشنواره هنرهای تجسمی فجر، برگزاری بخشی با عنوان چهل‌سالگی است که به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

مظفری تاکید کرد: در انتخاب اعضای شورای سیاستگذاری، دبیران و داوران سعی کردیم افرادی را انتخاب کنیم که مورد وثوق جامعه هنری باشند و سعی کردیم از افرادی استفاده کنیم که طی سال‌های اخیر فعالیت‌های جدی دارند.

وی خاطرنشان کرد: حضور نداشتن تعدادی از هنرمندان که ممکن است به چشم بیاید این است که یا داخل کشور نبودند یا مسئولیت دیگری را قبول کرده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار