حسن‌پور بیگلری: توانمندی‌های صادراتی کشور باید به یک فرهنگ تبدیل شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ابراز خشنودی از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران می‌گوید برگزاری این چنین نمایشگاه ها قطعا در رشد و شکوفایی اقتصادی بسیار موثر است و موضوع صادرات باید به یک فرهنگ بدل شود.

کد مطلب: ۸۷۲۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
حسن‌پور بیگلری: توانمندی‌های صادراتی کشور باید به یک فرهنگ تبدیل شود

به گزارش نمایشگاه ایران اکسپو 2018 شهباز حسن‌پور بیگلری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یکی از راه‌های نجات کشور را تولید و اشتغال و بحث صادرات دانست و گفت: خوشبختانه با فعالیت‌هایی که صورت گرفته توانستیم قوانینی را برای تسهیل این امر تدوین کنیم تا بتوانیم صنعت صارات کشور را به بالاترین میزان رشد برسانیم.

او گفت: برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی قطعا در رشد و شکوفایی اقتصادی بسیار موثر است، ضمن آنکه موضوع صادرات باید به یک فرهنگ بدل شود زیرا توجه به این مقوله همان حمایت از کالای ایرانی است.

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس تاکید کرد تمامی مجموعه‌های کشور مانند گمرک ،وزارت اقتصاد و وزارت امور خارجه باید در خدمت صادرات باشند و صادرکننده را به صورت جدی موردحمایت قرار دهند. او گفت: مجلس نیز در خصوص قانونگذاری‌ها در بخش صادرات سنگ تمام گذاشته است و بیش از هزار میلیارد جوایز صادراتی مصوب کرده است.

حسن‌پور بیگلری در ادامه با انتقاد از عملکرد دولت در این بخش گفت: دولت در صادرات باید در خط مقدم حمایت از تولیدکنندگان و ارائه خدمات به صادرکنندگان باشد اما متاسفانه دولتی که موظف به اجرای قوانین است حتی ریالی از بودجه مصوب مجلس در بخش جوایز صادراتی را هزینه یا اعمال نکرده است.

او در ادامه برگزاری چنین نمایشگاهی را یکی از مهمترین بسترها برای ارتقا و تقویت و معرفی پتانسیل‌ها و محصولات ایران دانست و گفت: ما در جریان‌سازی و معرفی چنین نمایشگاه‌هایی نباید تنها در زمان‌های نامعین و ناپیوسته معطوف شویم. این رویداد برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر باید به طور منظم برگزار شود تا هرچه بهتر صنعت و تولید ایران به جهان معرفی شود.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: با توجه به وضع کنونی اقتصاد کشور اعمال تحریم‌های غرب بر ضد ایران، توجه به حمایت‌های اساسی از محصولات و تولید داخلی بیش از پیش باید مورد توجه واقع شود و امیدواریم تمام دستگاه‌های اجرایی به ویژه دولت اهتمام ویژه‌تری به صادرات داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار