عضو شورای شهر تهران

تنها ۳ منطقه تهران وضعیت خوبی در حوزه سرویس بهداشتی دارند

تهران (پانا) - عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز جهانی سرویس بهداشتی گفت تا کنون 1365 سرویس بهداشتی بالغ بر 9437 چشمه در تهران ایجاد شده است ولی تنها سه منطقه 22،20 و 18 از این منظر وضع خوبی دارند.

کد مطلب: ۸۷۲۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تنها ۳ منطقه تهران وضعیت خوبی در حوزه سرویس بهداشتی دارند

سیدمحمود میرلوحی در یکصد و سومین جلسه شورا با اشاره به روز جهانی سرویس بهداشتی گفت: 19 نوامبر روز جهانی توالت یا سرویس بهداشتی است. من دیروز از زحماتی که سازمان زیباسازی در منطقه 18 داشتند و دو مورد سرویس بهداشتی اجرا شده بود بازدید داشتم و از این بابت تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: از سال 2001 سرویس بهداشتی در دنیا از مسئله سیستم رفاهی و نیازهای اولیه بهداشتی در سطح جاذبه گردشگری نیز نگاه می‌شود و کشور سنگاپور در سال 2001 که اولین اجلاس بین المللی را برگزار کرد تا امروز که پانزدهمین اجلاس را برگزار می‌کند توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته است.

میرلوحی افزود: این امر نشان می‌دهد که برآوردن این نیاز جامعه تا چقدر می‌تواند در جذب گردشگر و افزایش درآمد موثر باشد لذا باید به این مسئله به طور جدی توجه شود.

این عضو شورا گفت: سرویس بهداشتی یک نیاز ظاهری نیست بلکه در گردشگری اهمیت ویژه‌ای دارد و کشور ما که جز 10 کشور اول از منظر جاذبه گردشگری است باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورا در ادامه به تشریح آماری در این زمینه پرداخت و گفت: بر طبق اعلام سازمان ملل هنوز 4.5 میلیارد جمعیت دنیا از توالت مناسب استفاده نمی‌کنند، 1.8 میلیارد جمعیت از آبی استفاده می‌کنند که آمیخته با فاضلاب است، 892 میلیون نفر از فضای باز برای توالت استفاده می‌کنند. این در حالی است که سازمان ملل در تشریح بند 6 اهداف 17 گانه خود می‌گوید هر انسانی باید تا سال 2030 به توالت مناسب دسترسی داشته باشد که در غیر اینصورت توسعه پادیدار شکست می‌خورد.

عضو شورای شهر تهران افزود: من از زحمات مدیریت شهری در تهران در این‌باره تشکر می‌کنم اما هنوز کارهای بسیاری باید انجام شود. تاکنون 1365 سرویس بهداشتی بالغ بر 9437 چشمه در تهران ایجاد شده ولی تنها سه منطقه 22،20 و 18 از این منظر وضع خوبی دارند.

میرلوحی با ابراز گلایه از صحبت نکردن در موضوع‌هایی شبیه به این گفت: ما همیشه در بیان این مسائل با نوعی شرم مواجهیم که نباید سخن گفت اما می‌بینیم امروز کشورها با توسعه این امر به توسعه گردشگری و توسعه پایدار خود کمک کردند چرا باید وضع سرویس‌های بهداشتی ما در مجتمع‌های تجاری و پارک‌ها و پمپ بنزین اینگونه باشد چرا باید مساجد ما تنها یک ساعت در روز باز باشند، اینها مسائلی است که شهرداری، سازمان میراث فرهنگی و سازمان اوقاف به این ساختار توجه جدی کنند.

میرلوحی گفت: من خوشحالم که در کشور خیرینی پیدا می‌شوند که می‌گویند تنها می‌خواهند سرویس بهداشتی در مدارس بسازند مانند کاری که در آذربایجان غربی انجام شد لذا این سنت‌ها باید اشاعه پیدا کند و توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار