مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب خبرداد:

۳۲ درصد آب شرب در مناطق روستایی هدر می‌رود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و نظارت بر کاهش هدر رفت آب می‌گوید ۳۲ درصد از کل آب شرب مصرفی در ۳۵ هزار و ۳۶۱ روستای تحت پوشش شبکه آبرسانی در سراسر کشور، هدر می‌رود.

کد مطلب: ۸۷۲۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
۳۲ درصد آب شرب در مناطق روستایی هدر می‌رود

به گزارش صدا و سیما، علی سید‌زاده با بیان اینکه 85 درصد روستاهای کشور را تحت پوشش شبکه توزیع و انتقال آب اعلام کرد و افزود: هم اکنون 5 میلیون و 564 هزار و 715 کنتور در روستاهای تحت پوشش،­ نصب شده است و جزو مشترکین محسوب می‌شود.

او ­گفت: 20درصد از کل حجم آبی که در شبکه توزیع روستایی هدر می‌رود واقعی و به دلیل فرسودگی شبکه انتقال و توزیع است.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و نظارت برکاهش هدر‌رفت آب شرکت آب و فاضلاب کشور ­با اشاره به اینکه حجم هدر‌رفت آب در سال‌های گذشته 50 درصد بوده است ادامه داد: هدر‌رفت آب طبق نرم جهانی در کشورهای توسعه یافته 15درصد است که ما نیز طبق هدف‌گذاری انجام‌شده در برنامه ششم توسعه باید سالی 1 درصد از میزان هدر‌رفت شبکه کم کنیم تا در پایان برنامه به رقم 27 درصد برسیم.
سید‌زاده رقم محقق‌شده از زمان شروع اجرای برنامه ششم توسعه را 6 تا 7 دهم درصد دانست و افزود: رقم تمام‌شده تولید آب شرب 1000 تومان به ازای هر مترمکعب و رقم دریافتی از مشترکین 250 تا 300 تومان است که این تفاوت معنا‌دار سبب تامین‌نشدن بودجه مناسب برای اجرای طرح‌ها و تحقق به موقع اهداف تعیین شده است.
وی با بیان اینکه 170 کیلومتر شبکه توزیع آب روستایی در کشور نصب شده است گفت: 30 درصد معادل 51 هزار کیلومتر از کل این شبکه فرسود است که برای رفع این مشکل نیازمند 20 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم. به دلیل نبود اعتبار امکان اصلاح و بازسازی شبکه به سختی انجام می‌شود.


مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و نظارت برکاهش هدر‌رفت آب شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: با اعتبار موجود در این بخش سالانه 2 هزار و386 کیلومتر از شبکه توزیع و 827 کیلومتر از شبکه انتقال بازسازی می‌شود.

سید‌زاده گفت: نشت‌یابی شبکه توزیع مدیریت فشار آب در شبکه توزیع، زون‌بندی، ​تعویض کنتورهای خراب و ​استاندارد سازی انشعاب‌ها از فعالیت‌های جاری در این بخش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار