نمایشگاه کتاب یک میعادگاه فرهنگی بزرگ است

خرم آباد ( پانا ) - رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری خرم آباد دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان را یک میعادگاه بزرگ فرهنگی برای توسعه کتاب و یکپارچه کردن فعالان این حوزه دانست .

کد مطلب: ۸۷۱۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه کتاب یک میعادگاه فرهنگی بزرگ است

شاهین احمدی گفت :جای بسی خرسندی است که این نمایشگاه برای چندمین سال پیاپی در مرکز استان برگزار می شود .

وی افزود :در نظر است با رهبری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری همه دست اندرکاران حوزه کتاب و به خصوص سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری خرم آباد ، در بحث پایتخت کتاب در کشور کاندیدا شده و این عنوان را به نام خرم آباد ثبت کنیم که در این راستا، دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان می تواند به عنوان میعادگاه فرهنگی موجب توسعه و توزیع فروش کتاب و همچنین یکپارچه و هم دل شدن فعالان حوزه کتاب در استان شود .

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری خرم آباد سپس به برخی برنامه های این سازمان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و ابراز داشت :ایده ای که برای نخستین بار توسط شهرداری خرم آباد صورت گرفته و سپس توسط برخی از شهرهای دیگر کشور به اجرا در آمد ، طرح کتابخانه های باز شهری در محوطه های عمومی و بوستان ها بود که با استقبال اهالی فرهنگ مواجه شد که خوشبختانه در موضوع تامین کتاب این کتابخانه ها نیز به صورت داوطلبانه همکاری داشتند .

احمدی تصریح کرد : طرح راه اندازی اتوبوس فرهنگ یکی دیگر از کارهای این سازمان است که از چند روز آینده در سطح شهر خرم آباد شروع به فعالیت می کند و همچنین اتوبوک یا اتوبوس های دوستدار کتاب نیز در دست اقدام است و مقرر شده که در قالب این طرح در بخشی از اتوبوس های درون شهری قفسه های کتاب تعبیه کنیم .

وی در پایان از ایجاد کافه کتاب در برخی بوستان های خرم آباد خبر داد و خاطر نشان ساخت :با توجه به اینکه در برخی از بوستانهای این شهر و سایر نقاط کشور قلیان سرو می شود ما در قالب طرح کافه کتاب به دنبال ایجاد کافه های کتاب در بوستان ها و جایگزین کردن کتاب به جای قلیان هستیم که انشاالله در آینده اجرا خواهد شد .

لازم به ذکر است که غرفه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری خرم آباد با نام " خرم آباد پایتخت کتاب ایران " در داوزدهمین نمایشگاه کتاب استان پذیرای علاقه مندان و صاحبنظران این حوزه است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار