محسن هاشمی:هفته وحدت زمان مناسبی برای ایجاد فضای اخلاقی تر در تهران است

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تبریک آغاز هفته وحدت گفت هفته وحدت زمان مناسبی است تا مدیریت شهری برنامه های ویژه ای پیش بینی کنند تا مودت و برادری، فضای تهران را اخلاقی تر کند.

کد مطلب: ۸۷۱۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی:هفته وحدت زمان مناسبی برای ایجاد فضای اخلاقی تر در تهران است

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در آغاز یکصدو سومین جلسه شورا با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت: امروز به روایت اهل سنت، میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص) است، که به پیشنهاد مرحوم آیت الله منتظری و موافقت امام خمینی، آغاز هفته وحدت نامگذاری شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ولادت احمد، بزرگترین موهبت الهی به انسان‌هاست، تولدی که درهای رحمت آسمان را به زمینیان گشود و مهربانی، مدارا و نیکی را در جامعه سخت و بیرحم بشر بشارت داد.
به گفته هاشمی پیام پیامبراکرم، به وحدت رسیدن از کثرت بود، وحدتی که در پرستش، یکتاپرستی را به جای شرک نشاند، در جامعه توحیدی، برادری و برابری را جایگزین تبعیض ها و بی عدالتی ها کرد و در اخلاق، نهال یکرنگی و یگانگی را بجای ریاکاری، هزار چهرگی و کینه واختلاف کرد.
وی ادامه داد: پیام پیامبر اعظم، اگرچه ۱۴ قرن قبل، به بشر رسید اما خاتم الانبیا بودن خصوصیتی است که موجب می شود این پیام، پیام عصر ما نیز باشد و امروز پیام وحدت مهمترین نیاز جهان اسلام است، بزرگترین مانع وحدت نیز تعصب، دگم اندیشی و خود حق پنداری است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تا زمانی که همه مذاهب و فرق اسلامی، خود را حق محض بخوانند و دیگر مسلمانان در گمراهی تصور کنند اظهار داشت: آتش کینه ها و دشمنی ها خاموش نخواهد شد و شاهد این حقیقت تاسف بار هستیم که کشته شدن مسلمانان به دست یکدیگر صدها برابر تلفات جنگ مسلمانان با غیرمسلمانان است.
وی افزود: چرا با وجود آنکه سیره پیامبر که به سایر ادیان، آزادی پایبندی، رفتارهای علنی و تبلیغ دینی غیر از اسلام را در مدینه النبی می داد امروز برای پیروان مذاهب اسلامی در اقلیت، اعم از شیعه وسنی در بسیاری از جوامع اسلامی ممکن نیست؟ شعار اصلی پیامبر و مهمترین پیام اسلام که "لااله الا الله" و توحید است امروز در جهان اسلام تحت الشعاع نمادهای مذهبی و افراط گرایانه در دین قرار گرفته است در حالی که اسلام برادری و برابری را در پذیرفتن توحید، نبوت و معاد منحصر می کند و اختلافات مذهبی را به عنوان عاملی برای شقاق وتفرقه در جوامع اسلامی به رسمیت نمی شناسد.
محسن هاشمی در ادامه یادآور شد: امروز که دشمنان جهان اسلام، با محوریت اسراییل و عاملیت دولت ترامپ، توطئه ای جامع را علیه اسلام ناب محمدی به اجرا گذاشته اند، جا دارد که سیاست تنش زدایی در جهان اسلام را تقویت کنیم.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حوزه فرهنگی و تبلیغی نیز مناسب است مدیریت شهری، تمرکز فعالیتهای تبلیغی دینی خود را بر محوریت تعالیم پیامبر متمرکز کند و از تبلیغات افراطی و حاشیه ساز جلوگیری کند.
محسن هاشمی تاکید کرد: هفته وحدت زمان مناسبی است سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی اجتماعی، برنامه های ویژه ای پیش بینی کنند تا مودت و برادری، فضای تهران را اخلاقی تر کند.
او در پایان سخنانش ضمن تقدیر از زحمات افشانی و سایر مدیران و کارکنان شهرداری تهران، که بدلیل تغییر قانون توسط مجلس شورای اسلامی، بازنشسته شدند گفت: از شهردار منتخب و سرپرست شهرداری تهران، دکتر حناچی می خواهیم که هزینه‌های این تغییر در حوزه مدیریت شهری را با فعالیت مضاعف و استفاده از همه دقایق و ساعات خدمت‌رسانی جبران و هدف شورای شهر از انتخاب ایشان بعنوان سرپرست که استفاده حداکثری از فرصت خدمت تا تایید حکم ایشان بود را محقق کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار