مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در مراسم کلنگ زنی مجتمع آموزشی فرهنگی صدر هاشمی در سنندج:

280 مدرسه فرسوده در سطح استان کردستان وجود دارد

سنندج(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در مراسم آغاز احداث مجتمع آموزشی خیر‌ساز صدر هاشمی در سنندج از وجود 280 مدرسه فرسوده در سطح استان خبر داد و گفت: 400 میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی این فضاها نیاز است.

کد مطلب: ۸۷۱۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
280 مدرسه  فرسوده در سطح استان کردستان وجود دارد

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در آیین کلنگ زنی مجتمع آموزشی فرهنگی صدر هاشمی‌نژاد سنندج که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کردستان برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) از همت بنیاد فرهنگی آموزشی خیریه صدر هاشمی نژاد تقدیر و تشکر کرد.

قربانی با بیان اینکه این مجتمع آموزشی و فرهنگی در سنندج به همت خیر نیک اندیش ، سید محمد صدر هاشمی نژاد کلنگ زنی می شود بعد از استان های کرمان و فارس ، سومین مجتمع بزرگ در سطح کشور است؛ ابراز امیدواری کرد : این مجموعه تا مهرماه 99 به بهره برسد و دانش آموزان این خطه از میهن اسلامی بتوانند از خدمات آموزشی و فرهنگی آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد از فضاهای آموزشی کشور غیر استاندارد است ؛ اظهار داشت: کردستان نیز از لحاظ فضاهای آموزشی وضعیت مطلوبی ندارد.

قربانی از وجود 280 فضای آموزشی فرسوده در سطح استان خبر داد و با بیان اینکه 400 میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی این فضاها نیاز است؛ گفت: علاوه بر این تعداد فضای آموزشی فرسوده، 110 پروژه نیمه کاره در استان وجود دارد که برای تکمیل و تحویل آن ها به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و باید بودجه جهشی دولتی،مردمی و خیرین در این خصوص اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه بودجه احداث فضاهای آموزشی از محل اعتبارات دولتی و مشارکت های مردمی تامین می شود؛ گفت: در حوزه دولت در سال 96 به طور میانگین حدود 34 میلیارد تومان بودجه استانی و ملی برای مدرسه سازی اختصاص داده شد و امسال با پیگیری استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به صورت جهشی ، 35 میلیارد تومان خارج از بودجه های معمولی به کردستان برای تکمیل 8 فضای نیمه کاره و 10 میلیارد تومان نیز برای خرید تجهیزات مورد نیاز مدارس و هنرستانها اختصاص یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه در حوزه مردمی هم چند پروژه عظیم در استان کردستان در حال انجام است؛ اظهار داشت: پروژه خیرساز مصلی نژاد از چند ماه گذشته آغاز به کار کرده و امروز هم با دستان مهندس صدر هاشمی نژاد با اعتبار 100 میلیارد تومان مجتمع آموزشی و فرهنگی سنندج کلنگ زنی خواهد شد.

وی افزود: با بهره برداری از این مجتمع آموزشی و فرهنگی 400 دانش آموز دختر و پسر به صورت مجزا در فضای استاندارد مشغول به تحصیل خواهند شد و قطعا به رفع مشکلات مدارس استان کردستان در بحث فضاهای آموزشی کمک خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان ضمن تشکر از تلاش و زحمات همه خیرین نیک اندیش، استانداران قبلی استان ، و مرادنیا استاندار کردستان ، مجمع خیرین مدرسه ساز از خیرین نیک اندیش خواست جهت کاهش مشکلات فضاهای آموزشی در استان قدم های بلندتری بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار