رییس شورای شهرستان ری :

تعامل و گفتگو راهکار اساسی برای اجرای عدالت در مصوبات  شوراهای شهرستان ها است

شهرری(پانا) - رییس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: تنها راه استواری جایگاه شوراها در نظام ما در درگیری تعاملی و مسالمت آمیز است که بعد از آن مسئولین احساس پاسخگویی می کنند.

کد مطلب: ۸۷۱۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تعامل و گفتگو راهکار اساسی برای اجرای عدالت در مصوبات  شوراهای شهرستان ها است

حسن خلیل آبادی در بیست و سومین شورای اسلامی شهرستان ری پس از ارائه گزارش نماینده شورای بخش مرکزی، تاکیدکرد:باید مصوبات قابل پیگیری شورای شهرستان طی نامه ای با مراجع مربوطه مکاتبه شود. چون ما مانند شورای شهر نمی توانیم مصوبات را به مسوولین با عنوان تذکر ابلاغ کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: با گفتگوی دوستانه برای ارتقای سطح رسیدگی مسوولین باید تلاش داشته باشیم، تا مدیران اجرایی در مقابل شورای شهرستان خودشان را موظف بدانند تنها راه استواری جایگاه شوراها در نظام ما در درگیری تعاملی و مسالمت آمیز است که بعد از آن مسوولین احساس پاسخگویی می کنند.

رییس شورای اسلامی شهرستان ری بااشاره بر اینکه باید از تعامل و پتانسیل های نهاد های اجرایی در بهسازی و نوسازی شهرستان بهره ببریم، افزود:
برای تعامل بیشتر می توانید از پتانسیل بنیاد مستضعفان که مانند یک بنگاه اقتصادی بزرگ در شهرستان ری فعالیت دارد، استفاده کنید.

وی تصریح کرد: این بنیاد برای کمک به مناطق محروم آماده بکار است و دیدگاه مثبتی نسبت به حفظ و نوسازی طرح های اجرایی دارد که عمده برنامه ریزی های خود را بر حوزه عمرانی باهدف اشتغالزایی معطوف کرده است.

خلیل آبادی به رعایت قانون در برخورد با اعضای شوراها اشاره کرد و گفت: امروزه با شوراها برخورد مناسبی نمی شود و با پرونده سازی حتی اعضای آن را تعلیق کار می کنند.

وی درباره تشکیل کمیسیون ها و تعیین ریاست آن گفت:مشکلات عدیده شهرستان برعهده شوراهاست و در اجرای مصوبات باید یک فرد تلاش در تعیین تکلیف داشته باشد. در این راستا ما نیاز به یک نفر کارشناس و مجری قوی در پیگیری حقوقی کمیسیون ها را داریم که اطلاعات لازم را در این حیطه دارا باشد که با پیشنهاد پیش نویس مصوبه تعیین مشاور برای کمیسیون های 4 گانه شورای شهرستان در جلسه بعدی شورا مطرح خواهد شد.

گفتنی است :بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری با حضور اعضا و به ریاست حسن خلیل آبادی برگزار شد که در این جلسه اعضا به بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه تدوین برنامه جامع نظام خدمت رسانی و شناخت وضعیت موجود شهرستان و برنامه ریزی مناسب در این راستا و همچنین تعیین سازو کار اجرایی جهت تشکیل کمیسیون ها های شورای اسلامی پرداختند.

/خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار