مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

نگاه توسعه گرایانه و متعادل به مناطق 24 گانه آموزشی آذربایجان غربی وجود دارد

ارومیه-(پانا) مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در راستای سیاستهای دولت و وزارت آموزش و پرورش، همواره در استان آذربایجان غربی نیز نگاه توسعه گرایانه و متعادل به مناطق 24 گانه آموزشی استان وجود دارد.

کد مطلب: ۸۷۱۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نگاه توسعه گرایانه و متعادل به مناطق 24 گانه آموزشی آذربایجان غربی وجود دارد

«ابراهیم محمدی» شامگاه دوشنبه 28 آبان در شورای اداری شهرستان تکاب که با حضور وزیر آموزش و پرروش برگزار شد؛ افزود: استان آذربایجان غربی در کنار سیستان، هرمزگان و کرمان جزء چهار استان لازم التوجه کشور در شاخصهای فضا و تجهیزات آموزشی، نیروی انسانی و پوشش تحصیلی می باشد.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا اقدامات خوبی از سوی وزارت آموزش و پرورش و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری صورت گرفته است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه خوشبختانه توسعه آموزش و پرورش در شهرستان تکاب چشمگیر بوده است ؛ افزود: از نظر نیروی انسانی کمترین چالش را در شهرستان تکاب شاهد هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: میزان حق التدیس در این شهرستان کمتر از 300 ساعت و به تعداد 12 نفر می باشد.

این مقام مسئول اذعان کرد: نسبت دانش آموز به معلم در شهرستان تکاب 17.3 می باشد در حالی که میانگین استان 23.7 می باشد.

محمدی خاطر نشان کرد: در راستای سیاستهای دولت و وزارت آموزش و پرورش، همواره در استان آذربایجان غربی نیز نگاه توسعه گرایانه و متعادل به مناطق 24 گانه آموزشی استان وجود دارد.

وی گفت: سرانه فضای آموزشی شهرستان تکاب 5.46 مترمربع می باشد و جزو چهار شهرستانی است که نسبت به میانگین استانی وضعیت مطلوبی دارد.ش

محمدی اضافه کرد: پوشش تحصیلی دوره متوسطه دوم در شهرستان تکاب 74.5 درصد می باشد که نسبت به میانگین کشوری پایین بوده و نیازمند ایجاد فضای آموزشی در مناطق محروم و روستایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در مجموع 24 هزار و 800 کلاس دایر در سراسر استان داریم که 11 هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی و مقام سازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار