رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان فارس به پانا خبر داد:

اجرای طرح ˝سنجش سلامت نوآموزان˝ در فارس/ فعالیت 123 پایگاه سنجش در استان

خبرگزاری پانا: رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان فارس اجرای طرح ˝سنجش سلامت نوآموزان˝ در استان از آغازین روزهای خرداد خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد

حسینعلی اتحادنژاد در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا با بیان اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی كودكان بدو ورود به دبستان در استان فارس به زودی آغاز می شود، افزود: این طرح از سومین روز خردادماه جاری در تمامی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق طبق بر نامه زمانبندی شده غربالگری فرزاندان آغاز می شود.


وی مهمترین اهداف طرح سنجش را برشمرد و پیشگیری از افت تحصیلی و تأمین بهداشت روانی خانواده، جایدهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی، هدایت آموزشی، آگاهی والدین در خصوص وضعیت جسمی و ذهنی فرزند خود، دسترسی به اطلاعات ارزشمند در زمینه بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی نوآموزان و شناسایی و مداخله به هنگام و پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت را جمله این اهداف بیان داشت.


اتحادنژاد همچنین گفت: در این طرح تمامی نو آموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه های سنجش مورد ارزیابی قرار می گیرند و در صورت نیاز به مراکز تخصصی ارجاع داده می شود.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان فارس با بیان اینکه این برنامه توسط 700 نفر عوامل اجرایی در 68 پایگاه ثابت و 55 پایگاه سیار در سطح استان انجام می شود، افزود: از این تعداد 13 پایگاه در نقاط مختلف شهر شیراز و بقیه در شهرستان ها و مناطق استان است.


اتحادنژاد در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در این طرح حدود 80 هزار نفر مورد ارزیابی قرار گیرند و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، طرح سنجش امسال با هدف پوشش 100 درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سطح استان انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار