مرتضی بانک: کاهش قیمت ارز ادامه دارد

تهران (پانا) - مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: راه مبارزه با فساد، شفافیت است و باید با شفاف سازی در فعالیت ها، با فساد مقابله کرد.

کد مطلب: ۸۷۱۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مرتضی بانک: کاهش قیمت ارز ادامه دارد

به گزارش ایرنا، مرتضی بانک روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان چالدران افزود: رواج دولت الکترونیک یکی از ابزارهای مهم در شفاف شدن امور بوده و به رفع منشاء فساد منجر خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به روند کاهشی قیمت ارز در کشور اضافه کرد: با اجرای سیاست های کنترلی دولت کاهش قیمت ارز همچنان ادامه خواهد داشت.
بانک با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری بویژه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان کرد: دولت موظف است امکانات و تسهیلات را برای سرمایه گذاران فراهم کرده و با تامین زیرساخت ها فرصت مشارکت را برای آنها ایجاد کند.
وی اظهار داشت: مشارکت بخش خصوصی و ورود مردم به سرمایه گذاری یک ضرورت بوده و باید با پیوند بین صاحبان سرمایه و فکر در کشور برای تغییر چهره مناطق آزاد اقدام کنیم.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: صاحبان سرمایه و صنعتگران باید به دنبال استقرار صنایع تبدیلی در این مناطق باشند چرا که نگاه صرف به فروش نفت برای تامین منابع مورد نیاز کشور دیگر پاسخگو نیست.
بانک همچنین به مشکل دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: نباید به بهانه توسعه، اکوسیستمی که در مجموعه جغرافیایی ایجاد شده از روال طبیعی خارج کرد، برنامه های توسعه ای کشور می بایست با در نظر گرفتن شرایط و حفظ ظرفیت های طبیعی تدوین شود.
مشاور رییس جمهوری همچنین به تداوم دشمنی آمریکا با مردم ایران اشاره کرد و گفت: امروز کسی در آمریکا بر سر قدرت می باشد که برای جامعه جهانی خطرناک است.
وی اضافه کرد: ترامپ یکجانبه گرایی را در دنیا ترویج می کند، او در تلاش است تا همه چیز معطوف به آمریکا شود و اینگونه نگاه، آلمان نازی را به ذهن ها تداعی می کند.
بانک بیان کرد: مخالفت ترامپ و خروج از برجام حکایت از این دارد که واشنگتن در آن به مقاصد خود دست نیافته و این نشان از موفقیت دیپلمات های ایرانی در حفظ و حراست از منافع ملی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار