شاهرود میزبان شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان می شود

سمنان (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان امسال در شاهرود برپا می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۱۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
شاهرود میزبان شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان می شود

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت، در نشست خبری به خبرنگاران با اشاره به اینکه سمنان و شاهرود پرجمعیت‌ترین شهرهای استان هستند، اظهارداشت: نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان به صورت یک سال در میان در این دو شهر برگزار می‌شود.

وی حضور 222 ناشر کشوری و استانی را در شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان پیش بینی کرد و گفت: این نمایشگاه از 11 تا 16 آذر به میزبانی شاهرود برگزار می شود.

فضیلت با بیان اینکه 222 ناشر از سراسر کشور در قالب غرفه های مستقل، نمایندگی انتشارات و متمرکز در این نمایشگاه شرکت می کنند، افزود: پیش بینی می شود 38 هزار عنوان کتاب با موضوعات مختلف در 150 غرفه حضور یابند که از این میان، 10 ناشر استانی با 1500 عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد نشاط فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه یک رویداد مهم فرهنگی است که بستری برای نشاط اجتماعی همه اقشار جامعه را فراهم می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با دعوت از همه مردم و دستگاه های اجرایی استان برای حضور در این نمایشگاه اظهار کرد: امیدواریم با حضور پررنگ همه مردم و حمایت دستگاه های مختلف استان، زمینه برگزاری نمایشگاه های بعدی فراهم شود.

فضیلت با تاکید بر اینکه استان سمنان جزء 15 استانی بود که در آستانه حذف از استان های برگزارکننده نمایشگاه کتاب قرار داشت، تصریح کرد: سال های گذشته استقبال مطلوبی در مقایسه با استان های دیگر صورت نمی گرفت و این امر باعش شده بود که موسسه نمایشگاه تصمیم به کنارگذاشتن استان سمنان از برگزاری نمایشگاه ها بگیرد و نمایشگاه امسال در این تصمیم تعیین کننده خواهد بود و مشخص می شود که سال های آینده در این نمایشگاه در استان برگزار خواهد شد یا خیر.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی و ضرورت تقویت فرهنگ کتابخوانی در میان آحاد جامعه گفت: ترویج این فرهنگ نیازمند یک همت عمومی است و صرفا مربوط به ارشاد و چند دستگاه فرهنگی نمی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه افزود: یکی از مطالبات رسانه ها از دستگاه های مختلف باید این باشد که در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی چه اقداماتی انجام داده اند.

فضیلت با اشاره به تاثیر فضای مجازی در امر کتاب خوانی گفت: فضای مجازی می تواند فرصت مناسبی در تقویت فرهنگ کتاب باشد اما در حال حاضر این اتفاق نیفتاده و تاثیر مطلوبی نداشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار