برگزاری کارگاه آموزشی فرق و مذاهب اسلامی در شهرری

 شهرری (پانا)- بیش از 150 معلم و مدرس شهرری در کارگاه آموزشی فرق و مذاهب اسلامی که به همت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، تحت آموزش قرار گرفتند.

کد مطلب: ۸۷۱۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی فرق و مذاهب اسلامی در شهرری

حجت‌الاسلام داود کمیجانی در کارگاه آموزشی فرق و مذاهب اسلامی اظهار داشت: فرق و مذاهب سرزمین ایران تاریخ کهنی دارد و در پیشینه چند هزار ساله خود شاهد حضور مکتب ها و مسلک های متعددی بوده که مهمترین آنها آئین های میترا پرستی، زرتشت، یهودیت، مسیحیت و اسلام است.

وی در ادامه، با اشاره به ادیان فعال در ایران تصریح کرد: در ایران غیر از اسلام سه دین دیگر(مسیحیت، یهودیت، زرتشت) به صورت رسمی فعال بوده و دارای پیروان، مراکز عبادی و ساختار مذهبی هستند.

وی، نحله های عرفانی فعال در ایران را به چهار گروه عرفان های شبه اسلامی، عرفان های غیر الهی و التقاطی، مکتب های الحادی، مکاتب فرا علم تقسیم کرد و افزود:این گروه ها بیشتر یک شیوه فکری ،رفتاری هستند تا یک مکتب اعتقادی، اصول نگرش آنها بیشتر ماهیتی هرمینیوتیک دارد، لذا نسبتاً از تنوع زیادی برخوردار هستند.

این مدرس دانشگاهی افزود: آموزگاران و مدرسین آموزش و پرورش از جمله پایه گذاران علم و دانش در کشور هستند، لذا ارتقای سطح آگاهی فرهنگیان در راستای آشنایی با مذاهب مختلف موجب انسجام بخشی در اسلام می شوند چون آنان با اطلاع رسانی می توانند عامل موثری در اعتلا و رشد دین باشند.

کمیجانی بیان کرد: باید توجیه فرهنگیان و بخصوص مردم از تهاجم فرق مذاهب به دین اسلام یکی از دغدغه های مهم امروز جامعه باشد تا با شناخت ظرفیت هایی که حتی در اهل سنت هم مشهود است به مقابله با توطئه های وهابیت بپردازیم.

وی یادآور شد : با استفاده از ظرفیت های علمی و فرهنگی در جنگ نرمی که امروز استکبار برای ما ترتیب داده می توانیم نوک پیکان تهاجم فرهنگی وارونه سازیم و آن را بسمت خودشان روانه کنیم.

/خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار