فعالیت های سازمان دانش آموزی کاملا منطبق بر سیاست های اصلی سند تحول است

مشهد(پانا)- ️مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان فعالیت های سازمان دانش آموزی را منطبق بر سیاست های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۸۷۱۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت های سازمان دانش آموزی  کاملا منطبق بر سیاست های اصلی سند تحول   است

قاسم علی خدابنده در نشست شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی اظهار کرد: فعالیت های سازمان دانش آموزی در بخش های اصلی خود مبتنی بر تربیت اجتماعی و سیاسی و اخلاقی و دینی دانش آموزان است که کاملا منطبق بر سیاست های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی ظرفیت مناسب و بازوی توانمندی برای فعالیت حوزه پرورشی و فرهنگی در نهاد تعلیم و تربیت است که می تواند به اجرای بخشی از برنامه های این حوزه کمک شایان توجهی نماید.

وی گفت: در استان خراسان رضوی فعالیت های خوبی در این بخش با محوریت تشکل های دانش آموزی انجام شده که این فعالیت ها منجر به جلب مشارکت دانش آموزان در اقدامات و برنامه های آموزش و پرورش می شود.

خدابنده افزود: در راهپیمایی 13 آبان امسال نقش سازمان دانش آموزی و تشکل های دانش آموزان در برگزاری پرشور این حرکت مردمی بسیار پررنگ بود و این نشان می دهد استفاده از ظرفیت هایی مانند این تشکل ها می تواند نقش بسیار مثبتی در ایجاد حرکت های اجتماعی داشته باشد.

خدابنده ادامه داد: دانش آموزانی که عضو تشکل ها هستند باید در فرآیندها و برنامه های مختلفی که در آموزش و پرورش انجام می شود مشارکت داده شوند.


وی اظهار کرد: امروز مجلس دانش آموزی به عنوان یک مجموعه مهم و دارای کارکردهای مثبت فراوان با محوریت سازمان دانش آموزی در استان و کشور شکل گرفته و بازدهی بسیاز خوبی هم داشته است،در کنار این بسیار خوشحالیم که رییس این مجلس از دانش آموزان استان خراسان رضوی ست.

وی در ادامه گفت: خبرگزاری پانا که امروز با محوریت دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی در حال فعالیت است به عنوان یک بال رسانه ای در شرایط حساس جامعه می تواند به مجموعه آموزش و پرورش در زمینه اطلاع رسانی برنامه ها و اقدامات کمک شایان توجهی نماید.

مدیر کل آموزش پرورش خراسان رضوی گفت: سازمان دانش آموزی در زمینه نظارت بر پایگاه های تغدیه سالم در مدارس نیز نقش مهمی دارد و باید با در نظر گرفتن اهمیت افزایش ضریب سلامت این پایگاه ها در مدرسه، فرهنگ سازی استفاده از تغذیه مناسب برای دانش آموزان و پیشگیری از خطرات احتمالی که در این حوزه آن ها را تهدید می کند را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: برای کاهش هزینه های درمان بیماری های مرتبط با تغذیه در آینده همین امروز و از مدارسمان باید آموزش های لازم را درخصوص استفاده از مواد غذایی سالم آغاز کنیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار