در آستانه برگزاری مانور کشوری زلزله و ایمنی در مدارس برگزار شد ؛

کارگاه آمادگی در برابر زلزله ویژه مدیران مدارس

البرز (پانا ) – در آستانه برگزاری مانور کشوری زلزله و ایمنی در مدارس ، صبح امروز ،کارگاه آمادگی در برابر زلزله ویژه مدیران مدارس ناحیه یک کرج در کانون امام علی (ع) برگزار شد .

کد مطلب: ۸۷۱۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آمادگی در برابر زلزله ویژه مدیران مدارس

در آستانه برگزاری بیستمین مانور کشوری زلزله و ایمنی در مدارس و راستای ارتقاء سطح دانش و آگاهی مدیران مدارس ، کارگاه آموزشی با حضور اساتیدی از پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در کانون امام علی (ع) کرج برگزار گردید .

علی احسان سیف ، کارشناس گروه آموزش های همگانی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به اهمیت آموزش مدیران مدارس و انتقال آن به دانش آموزان و اولیای آنان گفت : بروز رفتارهای مناسب در زمان زلزله و پس از آن باعث کاهش شدید آمار تلفات و آسیب های روانی این رخداد می گردد .

وی اظهار داشت : امسال بیستمین مانور کشوری زلزله با شعار مدرسه " ایمن - جامعه تاب آور " در هفتم آذر ماه در سراسر مدارس برگزار خواهد شد و استان البرز پایلوت کشوری این طرح می باشد .

سیف با اشاره به زلزله خیز بودن کشور ایران تصریح کرد : با یک مقایسه علمی مشخص می گردد که آسیب های زلزله در کشورهای توسعه یافته با دیگر کشور ها به مراتب متفاوت است و علت این تفاوت ها در میزان سطح آگاهی مردم و نهادینه شدن فرهنگ صحیح رویارویی با زلزله و آسیب های پس از آن است .

این کارشناس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی در ادامه جلسه با اشاره به طرح جامعِ کاهش خطر پذیری لرزه ای افزود : عزم ملی برای مقابله و کاهش آسیب های زلزله ایجاد شده است لذا با توجه به اینکه نیازها در شرایط بحران بیش از شرایط موجود است باید با اجرای دوره های آموزشی لازم به ارتقاء سطح دانش و آگاهی احاد جامعه به ویژه دانش آموزان عزیز کمک نمود .

شایان ذکر است در ادامه جلسه مدیران مدارس سوالات و نقطه نظرات خود را مطرح نمودند که مورد بررسی قرار گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار