معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل:

550 برنامه هفته بسیج در استان اردبیل اجرا می شود

اردبیل (پانا) - معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از برگزاری 550 مورد برنامه فرهنگی هنری ، اجتماعی و اقتصادی همزمان با هفته بسیج در نقاط مختلف این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۱۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
550 برنامه هفته بسیج در استان اردبیل اجرا می شود

سرهنگ شکر عبدی در آستانه گرامیداشت هفته بسیج در مصاحبه با خبرنگاران گفت: برگزاری همایش مشترک با ائمه جمعه و جماعات، برگزاری اردوهای جهادی تحت عنوان ' همگام با کشاورز ' ، محفل انس با قرآن، افتتاح صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی، ویزیت رایگان دام و طیور در مناطق محروم، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری، اجرای برنامه میز خدمت در ادارات استان و اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم تحت عنوان ' طرح شهید رهنمون ' از جمله برنامه های هفته گرامیداشت بسیج استان است .
وی افزود: افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی، برپایی نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی، همایش بزرگ رزمندگان و بسیجیان، برگزاری یادواره شهدا، اعزام کاروان راهیان نور، برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از بسیجیان، برگزاری عصر شعر، برگزاری نشست های بصیرت افزایی و روشنگری، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدا، رزمندگان و ایثارگران، برگزاری نشست های روشنگری و تبیین دستاوردهای 40 سالگی انقلاب اسلامی، برگزاری جلسات سبک زندگی اسلامی، میقات صالحین، برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم (ص)، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و برپایی چادر سلامت و ارائه خدمات به بسیجیان از دیگر برنامه های هفته گرامیداشت بسیج استان است .
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان با بیان اینکه هفته گرامیداشت بسیج از 29 آبان ماه شروع و پنجم آذرماه پایان خواهد یافت، اظهار داشت: شعار هفته بسیج امسال ' بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت ' نامگذاری شده است .
عبدی بیان کرد: تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام (ره) در کمتر از 10 ماه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نشانگر اهمیت و جایگاه این نهاد مردمی است که به تاسی از پیامبر اکرم (ص)در ایران اسلامی تشکیل شد .
وی از اجرای طرح اعتلای بسیج در هشت محور خبر داد و گفت: این طرح با محوریت خدمت رسانی به مردم یا مشارکت دادن آنان در خدمات اجتماعی اجرا می شود .
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان افزود: این طرح ها شامل قرارگاه تحول فرهنگی محلات، کیفیت بخشی به حلقه صالحین، گشت های محله محور، ایجاد صندوق های قرض الحسنه بسیجیان، مقابله با آسیب های اجتماعی، طرح سازندگی و محرومیت زدایی، طرح سلامت و اعزام گروه های جهادی به روستاها و مناطق محروم است .
عبدی اظهار داشت: امروز بسیج در سایر کشورهای دنیا به الگو تبدیل شده است و نمونه بارز آن را در کشورهای سوریه، عراق، لبنان و یمن می توان مشاهده کرد .
وی هدف از برگزاری این برنامه ها را تبیین نقش بسیج در پیشرفت و اقتدار کشور و شورآفرینی در جامعه عنوان کرد و گفت: استکبار ستیزی ، خلاقیت و نوآوری ، نقش بسیج در خلق حماسه اقتصادی و ایجاد فرهنگ و باور تعلق به بسیج به آحاد جامعه را از دیگر اهداف این برنامه ها ذکر کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار