باقری ، معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد :

اصالت و کار اصلی آموزش و پرورش ، رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است

مشهد (پانا) - همایش معاونین و مربیان پرورشی اموزش و پرورش ناحیه یک ، در اردوگاه شهدای مدافع حرم برگزار شد .

کد مطلب: ۸۷۱۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
اصالت و کار اصلی آموزش و پرورش ، رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است

باقری، معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک در جمع معاونین پرورشی این ناحیه اظهار کرد: در حال حاضر، دانش آموزان ما نشاط و شادابی ندارند . اگر ما، خواستار داشتن دانش آموز و انسان موفق و خوبی هستیم، باید شرایط نشاط و شادابی را در مدارس محیا نماییم .

مدرسه‌ای دارای نشاط و شادابی است که بین معاون پرورشی و دانش‌آموزان ، فاصله‌ای وجود نداشته باشد . حلقه گمشده آموزش و پرورش، شادی و نشاط دانش آموزان است که بایستی به مدارس برگردد.

وی افزود: تربیت دانش آموزان ، مهمآترین رکن در رساندن آنان به حیاط طیبه است . اگر تربیت از کنار تعلیم حذف شود ، علم و دانشی که فرد فرا گرفته است ، در خدمت خلق نخواهد بود .
دانش اموزان می بایست ، در مدرسه مهارت های زندگی و مهارت های اموزشی را از معاون پرورشی خود دریافت نمایند . لازمه کار یک معاون پرورشی شایسته ، برقراری ارتباط نزدیک با دانش اموزان است ، این کار سبب اعتماد دانش اموزان به وی شده و باعث میشود که دانش اموز بتواند به راحتی مشکلات خود را با وی در میان بگذارد .

باقری خاطر نشان کرد : دانش اموزان ، دارای استعداد های زیادی هستند که باید شناسایی شده و در حوزه های مختلف ، به کار گرفته شوند . جهت دادن به استعداد های دانش اموزان ، یکی از اساسی ترین عوامل شکوفایی انان است .

معاون پرورشی ناحیه یک عنوان کرد : بخش نامه حفظ جزء ۳۰ قران کریم ، که مخصوص مقطع ابتدایی می باشد ، ابزاری است که می تواند رفتار و اخلاق دانش اموزان را کنترل نماید و همچنین عاملی برای تقویت انس با قران است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار