مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد:

فعالیت 7هزارو445 خانم در آموزش و پرورش خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از مجموع 14 هزار و 721 معلم شاغل در مدارس و ادارات آموزش و پرورش خراسان جنوبی تعداد 7 هزار و 445 نفر معلمین خانم هستند.

کد مطلب: ۸۷۱۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 7هزارو445 خانم در آموزش و پرورش خراسان جنوبی

محمد علی واقعی در نشست راهبردی بانوان ستادی استان ، اظهار کرد: در حال حاضر 42 نفر از بانوان فرهنگی در حوزه ستادی فعالیت می کنند.

وی، با اشاره به تحصیل 78 هزار و 123دانش آموز دختر در دوره های مختلف تحصیلی، تصریح کرد: به منظور ارتقای سلامت جسمی دختران دانش آموز در سال تحصیلی جاری قریب 32هزار دانش آموز دوره های متوسطه اول و دوم استان در طرح آهن یاری شرکت کردند.

وی با بیان این که این تعداد دانش آموزان در 16 هفته خدمات لازم را دریافت می کنند، خاطر نشان کرد: رسالت ما به عنوان پرچمداران تعلیم و تربیت اسلامی، ایجاب می کند زمینه ی لازم برای ارتقاء سطح دانش،مهارت و تجربیات دختران بنا به شرایط و مسئولیت های مختلفی که دارند یا با آن مواجه هستند فراهم کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر تعامل سازنده حوزه های مختلف ستادی، آموزشی و پرورشی با حوزه بانوان تأکید کرد و ادامه داد: تنها تعامل سازنده است که ما را در بازشناسی هویت زن مسلمان با توجه به بایسته های دینی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تقویت هویت ملی منطبق بر آموزه های دینی یاری می رساند.

وی ارتقاء سطح دانش و مهارت و همچنین ارتقاء شغلی زنان فرهنگی، دانش افزایی و توان افزایی بانوان سرپرست خانوار، ارتقاء دانش،بینش و مهارت دختران دانش آموز با توجه به برنامه ششم توسعه و ارتقاء سطح سلامت و نشاط اداری بانوان ستادی از مهم ترین وظایف حوزه امور بانوان برشمرد.

واقعی با اشاره به طرح های اجرا شده در این حوزه برای بانوان شاغل در آموزش و پرورش ابراز داشت: در سال گذشته طرح هایی نظیر تقویت شیوه های مهارتی ارتباطی برای دانش آموزان دختر دوره اول(پایه هشتم)، آموزش حقوق به دانش آموزان دختر متوسطه دوم، بهبود وضعیت آموزشی، بهداشتی دانش آموزان دختر مناطق محروم با اولویت دانش آموزان عشایری و دانش افزایی و توانمند سازی زنان فرهنگی سرپرست خانوار،در دو قطب در مدارس استان اجرا شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: 560 دانش آموز دختر دوره دوم متوسطه به همراه اولیای خود در شهرستان های بیرجند، درمیان، سربیشه و خوسف در دوره آموزش حقوق شرکت کرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار