مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم استانی هفته کتاب :

دانش آموزان با مطالعه، روحیه پرسشگری ،تفکرو خلاقیت خود را تقویت کنند

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر توسعه فرهنگ پرسشگری در کنار ارتقای فرهنگ کتابخوانی،گفت: دانش آموزان با مطالعه، روحیه پرسشگری ، تفکر و خلاقیت خود را تقویت کنند .

کد مطلب: ۸۷۱۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان با مطالعه، روحیه پرسشگری ،تفکرو خلاقیت خود را تقویت کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ؛ خیرالله رحمانی روز یکشنبه در مراسم نمادین زنگ کتاب و کتابخوانی که همزمان با هفته کتاب در مدرسه شهیدان شالباف ناحیه یک قزوین برگزار شد ، افزود: فرهنگ مطالعه باید از دوران کودکی و از مدارس آغاز شده و باعث توسعه زیر ساخت های فرهنگی در جامعه شود.

وی اظهار داشت: باید لذت یادگیری ، تحقیق ،پژوهش و پرسشگری در بین دانش آموزان و معلمان نهادینه شود.

رحمانی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان مهمترین گروههای سنی جامعه را تشکیل می دهند که شیوه آموزش آنان در خانه و مدرسه بر آینده جامعه تاثیر گذار است .

این مسئول خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: در کلاس درس پرسشگر باشید بدترین کلاس و بدترین جامعه سکوت و بی تحرکی است و اگر در کلاسی شور ، نشاط و پرسش نباشد خلاقیت و ابتکار تضعیف می شود.

وی اضافه کرد: هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد و بهترین ابزار دانایی کتاب است و کتاب می تواند آرامش خاصی به ما بدهد .

رحمانی با اشاره به برگزاری یکهزار نمایشگاه کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی افزود: برگزاری این نمایشگاهها یکی از راههای جذب و مشارکت دانش آموزان در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ایجاد بسترهای تبلیغات مناسب موجب تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به مطالعه و کتاب می شود وآنان را در این زمینه فعال و پویا می کند.

در تقویم رسمی کشور 24 تا 30 آبان ماه هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار