رمضانی: سامانه رصد کتاب در آموزش و پرورش ایجاد می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از ایجاد سامانه رصد کتاب بر اساس نیاز دانش‌‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۱۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
رمضانی: سامانه رصد کتاب در آموزش و پرورش ایجاد می‌شود

علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان کتابخوان برتر سراسر کشور در دومین جشنواره دانایی توانایی که در تالار قلم کتابخانه ملی برگزار شد گفت: «ما در حالی این دوره از جشنواره را در این مکان فرهنگی برگزار می کنیم که برای رسیدن به اهداف متعالی که دانش‌آموزان بتوانند مطالعه کنند از نظر فضا و امکانات مدرسه در سختی هستیم و بودجه کافی نداریم.»

او ادامه داد: «از دغدعه‌های جدی معاونت پرورشی و فرهنگی این است که این مشکلات حل شود زیرا اگر کتاب و کتابخوانی در مدارس احیا نشود کتابخوانی در کشور پا نمی‌گیرد.»

رئیس ستاد جشنواره دانایی توانایی ابراز امیدواری کرد که در سال تحصیلی جدید بیشتر دانش آموزان در این جشنواره مشارکت کنند. او گفت: «این جشنواره در آبان ۹۶ کلید خورد و کارگروهی با همکاری موسسه منادی تربیت، داوران، نویسندگان، روان‌شناسان و زبان‌شناسان تشکیل شد تا بر انتخاب کتاب نظارت داشته باشند.»

او افزود: «مسئولان آموزش و پرورش نظارت کافی بر انتخاب کتاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها داشتند و کتاب‌ها با کمترین آسیب در اختیار دانش آموزان قرار گرفت. دانش‌آموزان در مرحله اول با خواندن یک کتاب، در مرحله بعد با خواندن دو کتاب در منطقه و در استان با خواندن سه کتاب انتخاب شدند.»

رمضانی گفت: «صدای کتابخوانی در آموزش و پرورش شنیده نمی‌شود. انتظار داریم شما دانش آموزان به عنوان سفیران کتاب در مدارس باشید.»

او گفت: «معاونت پرورشی در حال ایجاد سامانه رصد کتاب‌ها است تا براساس نیاز دانش‌آموزان کتاب در اختیار آنان قرار دهد. اکنون ۱۱۶ میلیون کتاب در کتابخانه‌های مدارس داریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار