نماینده نوشهر در مجلس: همه امکانات دولت باید به کمک آموزش‌وپرورش بیاید

احمدی لاشکی: حذف کنکور نشدنی نیست

تهران (پانا)‌- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی لازمه حذف کنکور را همکاری دولت و مجلس با تمام قوا دانست و تاکید کرد حذف کنکور نشدنی نیست.

کد مطلب: ۸۷۱۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نماینده نوشهر در مجلس: همه امکانات دولت باید به کمک آموزش‌وپرورش بیاید

قاسم احمدی لاشکی در برنامه تیتر امشب درباره حذف کنکور و موانع آن گفت: «مجلس قوانین را گذرانده و قانون حذف کنکور در سال 86 تصویب شده است اما مشکل در اجرای قانون است. در ماده 2 قانون سال 86 اعلام شد که حداکثر تا پایان سال اول برنامه پنج ساله پنجم توسعه باید کنکور به طور کامل حذف شود اما وزارت آموزش و پرورش اقداماتی را که باید انجام می‌داد درباره سوابق تحصیلی انجام نداد. در تبصره تاریخ 92/6/10 آمده است در پذیرش دانشجو تاثیر سوابق تحصیلی به صورت تدریجی و صعودی پس از 5 سال 85 درصد پذیرش دانشجو براساس سابقه تحصیلی خواهد بود که در اجرا باز به مشکل خورد.»

او افزود: «ما تا سابقه تحصیلی درستی نداشته باشیم که بتواند جایگزین مناسب برای کنکور باشد نمی‌توانیم کنکور را حذف کنیم.»

نماینده مردم نوشهر در ادامه گفت: «در قانون سال 86 رسما اعلام شد که دوره‌های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد حتی دکتری و دکترای حرفه‌ای، آزمون بر‌اساس سوابق تحصیلی باشد و شورای سنجش و پذیرش شامل هفت نفر است که حق رای دادن دارند، شامل سه وزیر علوم، آموزش و پروش و وزارت بهداشت و سه معاون آموزشی و رئیس سازمان سنجش آموزش کشورند که می‌توانند در این قانون نظر دهند.»

لاشکی ادامه داد: «طبق قانون 86 ما شورای سنجش نداشتیم بلکه کمیته‌ای با کارگروهی شامل اعضای فوق تشکیل و قرار شد وزیر یا یکی از معاونان حضور داشته باشد. قانون باید شفاف باشد و مشخص شود مسئولیت با چه کسی است. دغدغه‌های مجلس این است که آمادگی استفاده از سوابق تحصیلی دوره متوسطه ایجاد شود، زیرا سوابق تحصیلی در دوره متوسطه مهم است و آموزش و پرورش باید این آمادگی را پیدا کند که از این سوابق استفاده کند.»

لاشکی درباره حذف کنکور گفت: «اول باید از آموزش و پرورش شروع کرد و زیرساخت‌ها باید آماده شود. وقتی ملاک کنکور براساس سوابق تحصیلی باشد باید اول به دنبال عدالت آموزشی باشیم و برای این کار لازم است که معلم به اندازه نیاز آموزش داده شود و امکانات و زیرساخت‌ها در کل کشور آماده شود. دولت باید حامی آموزش و پرورش شود چراکه ما تا سال 1400 حدود 300 هزار معلم بازنشسته خواهیم داشت بنابراین باید تمامی امکانات دولت به کمک آموزش و پرورش بیاید.»

او گفت: «مجلس زیر بار اینکه فلان موسسه مافیای کنکور است نخواهد رفت بنابراین چون آموزش و پرورش مجوزها را صادر می‌کند باید بررسی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار