رئیس سازمان خصوصی ‌سازی خبر داد:

تحقق 60 درصد رقم خصوصی‌سازی در بودجه سال 97

اجازه نمی‌دهند خصوصی‌سازی کار خود را انجام دهد

تهران (پانا) - به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی دربودجه 97 قرار بود 4500 میلیارد تومان خصوصی‌سازی صورت گیرد امّا حدود 60درصد آن محقق شده است.

کد مطلب: ۸۷۱۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تحقق 60 درصد رقم خصوصی‌سازی در بودجه سال 97

به گزارش صداوسیما، میرعلی پوری‌حسینی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه سندی وجود ندارد که روند خصوصی‌سازی را ارزیابی کرده باشد، افزود: در سال 1395 از دو موسسه خواستیم واگذاری کنترلی سازمان خصوصی‌سازی را ارزیابی و نتیجه‌گیری کنند.
وی ادامه داد: آنها حدود 92 واحد خصوصی به صورت کنترلی یعنی بیش از 50 درصد واگذار شده را ارزیابی کردند و به این نتیجه رسیدند که سطح اشتغال در این واحدها، حدود 2 درصد و در مجموع بهره‌وری کل در بالغ بر 50 درصد این واحدها افزایش یافته است.
پوری‌حسینی گفت: اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در 12 سال گذشته موفق نبود امّا علت آن سازمان خصوصی‌سازی و یا بنگاه‌های واگذار شده نیست بلکه علت این است که اجازه نمی‌دهند خصوصی‌سازی کار خود را انجام دهد.
وی افزود: قرار بود تا سال 89 شرکت‌های گروه یک و تا سال 93 شرکت‌های گروه دو واگذار شود اما اکنون در سال 97 هنوز 600 بنگاه واگذار نکرده داریم بنابراین از اهداف تعیین‌شده، خیلی عقب هستیم و باید کار را سرعت داد.
پوری‌حسینی با اشاره به واگذاری کشت و صنعت هفت تپه گفت: نتیجه دولتی بودن این بنگاه اقتصادی در زمان واگذاری آن به بخش خصوصی در سال 97 ،​ هفت ماه حقوق معوق و 345 میلیارد تومان زیان انباشته بود که 170 میلیارد را دولت پول داده بود تا روی پای خود بایستد. همچنین 150 میلیارد تومان بدهی به سازمان تامین اجتماعی داشت اما اکنون نسبت به آن موقع وضع بسیار بهتر است.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: سازمان خصوصی‌سازی در مورد واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی تاکنون حتی یک مورد هم خلاف نداشته است.
پوری حسینی گفت: در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی کشور اشتباه‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار