افزایش نشاط اجتماعی باعث رضایتمندی مردم از زندگی شهری می شود

مشهد(پانا)- معاون فرهنگی ، اجتماعی شهرداری منطقه11 درفرهنگ شهروندی اظهار داشت : نشاط عمیق و تاثیرگذار اجتماعی باعث کمرنگ شدن آسیب های اجتماعی و ایجادرضایت از زندگی شهروندی می شود.

کد مطلب: ۸۷۱۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش نشاط اجتماعی باعث رضایتمندی مردم از زندگی شهری می شود

آرش رمضانی معاون فرهنگی،اجتماعی شهرداری منطقه 11در این گفت و گو به تشریح فعالیت های فرهنگی حوزه کاری خود پرداخت.

وی گفت: حوزه اختیارات معاونت فرهنگی شهرداری مناطق حوزه بسیارگسترده و محدود است؛ گسترده از این جهت که شامل تمام فعالیت های فرهنگی،اجتماعی،هنری،ورزشی و ... می شود و محدود از این جهت که در هر حوزه ای ما باید با سایر حوزه ها هم همکاری کنیم و از این نطر اختیار کامل نداریم.

رمضانی افزود: معاونت های فرهنگی مناطق به خاطر افزایش تعلق خاطر و احترام به مردم باید به ورزش توجه ویژه ای داشته باشند .

معاون فرهنگی شهرداری منطقه 11 گفت :در حوزه فرهنگ شهروندی و نشاط اجتماعی خیلی از آسیب هایی که ما در زندگی شهری میبینیم کمرنگ بودن فرهنگ شهروندی و نشاط اجتماعی است.

وی افزود: نشاط اجتماعی به این معنی است که ما در معاونت شهرداری منطقه 11 تلاش میکنیم با فزایش نشاط عمومی مردم رضایت از زندگی شهری را افزایش دهیم.

رمضانی ادامه داد: البته نشاط اجتماعی به این معنی نیست که جشن های سطح پایین را ترویج دهیم زیرا نشاط باید یک امر عمیق و خوداگاهانه باشد.

وی اظهار کرد: شورای اجتماع محله یک بازوی بسیار قدرتمند شهرداری است که صدای رسای مردم است که به گوش مسئولین شهرداری میرسد.

رمضانی ادامه داد: شورای اجتماعی در هرمحله تعدادی از افراد است که در یک مکان گردهم آمده و درباره مشکلات محله بحث و راهکارهایی برای رفع آن ها پیشنهاد میدهند.

وی افزود: شورای محلات منطقه 11 هم که شامل 9 منطقه میشود ، 9 شورای فعال و پرکار هستند ؛ که البته ما تعدا زیادی عضو جویا ،پویا ، دلسوز و فعال نیز جذب کردیم.

آرش رمضانی گفت: خلاصه فعالیت این مدت از عید تا کنون که من در اینجا فعالیت دارم شامل جشن های برگزار شده به مناسبت های مختلف ، برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه های ادبی و هنری و آموزش در زمینه خوداشتغالی است.

وی اظهار کرد: ارتباط با اقشار مختلف به صور متفاوت طی جلسات متعدد نیز یکی از فعالیت های این دوره است.

معاون فرهنگی شهرداری منطقه 11 گفت: بطور مثال رویداد مهروامید یکی از فعالیت هایی بود که طی 4شب متوالی با دعوت از برترین مشاوران در پارک ملت برگزار شد.

رمضانی ادامه داد: این برنامه به مناسبت روز بازنشستگان و روز مشاوره برگزار شد که برای هرشب یک استیج با 20 غرفه مشاوره درنظر گرفته شده بود.

وی افزود: این اولین باری بود که چنین اجتماعی از مشاوران و روانشناسان در یک محیط عمومی گردهم آمده بودند و بصورت رایگان ارائه خدمات داشتند.

رمضانی گفت: غرفه ها شامل غرفه کودک و مشاوره های تخصصی از جمله مشاوره خانواده، کودک، ازدواج، تحصیلی و ... بودند و هرکس در هر زمینه ای مشکلی داشت قادر به گرفتن مشاوره کاملا رایگان از برترین صاحبان نام درعرصه مشاوره در مشهد بود .

معاون فرهنگی،اجتماعی منطقه 11 گفت: در پایان امیدوارم باهمکاری مردم عزیزم بتوانیم نشاط اجتماعی و رضایت از زندگی شهری را به حداکثر برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار