مدیر کل فرهنگ و رشاد اسلامی استان خراسان جنوبی:

حضور دانشجویان در زمینه کتابخوانی زیبا است

بیرجند (پانا) - مدیر کل فرهنگ و رشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: حضور دانشجویان در زمینه کتابخوانی زیبا و در عین حال الزامی است.

کد مطلب: ۸۷۱۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانشجویان در زمینه کتابخوانی زیبا است

ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت : نمیتوان جامعه و شهری را بدون کتاب و همچنین بدون کتابخوانی و بدون خواندن تصور کرد.

نبی زاده اظهار داشت: خوشبختانه گام هایی در طی این چند سال در حوزه ی کتاب برداشته است که وزارت فرهنگ و ارشاد با یک نگاه کارشناسی تمرکز خود را بر معیار حمایت از جامعه ی کتابخوان گذاشته است و در این فضا نگاهش رساندن کتاب به علاقه مندان و کمک در این حوزه بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:طرح هایی مثل عیدانه کتاب و تابستانه کتاب و الان هم که پاییزه کتاب طرح های است که این زمینه را ایجاد میکند تا علاقه مندان بتوانند از این طرح ها استفاده کنند

وی در ادامه بیان کرد:در استان ما خوشبختانه طرح های عیدانه کتاب با ۱۲ کتابفروشی طرح تابستانه با ۱۰ کتابفروشی در سطح استان انجام شده که با استقبال خوبی مواجه بوده است.

نبی زاده بیان کرد:خوشبختانه تعداد نشر کتاب هم از سال ۹۲ تاکنون در این استان ۳ برابر بوده که از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بیش از ۹۱ عنوان کتاب منتشر شده است در صورتی که در سال های ۹۲ و قبل از آن این آمار کمتر از ۳۳ عنوان کتاب منتشر شده از استان بوده است.

وی در پایان افزود:هر چند این آمار رو به رشد به نظر میرسد اما راضی کننده نیست و همه ی ما باید تلاش و کوششمان را در راستای این حوزه انجام بدیم تا بتوانیم در آینده شهری کتابخوان داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار