مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم مطرح کرد

وجود بیش از 700 هزار نسخه کتاب در کتابخانه عمومی استان قم

قم (پانا)- مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم از وجود بیش از 700 هزار جلد کتاب در 36 کتابخانه عمومی استان با موضوعات متنوع خبر داد .

کد مطلب: ۸۷۱۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
وجود بیش از 700 هزار نسخه کتاب در کتابخانه عمومی استان قم

پیش از ظهر امروز امیر عطا الله جباری مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به عام و فراگیری کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در کنار سایر دستگاه های فرهنگی متولی امور کتابخوانی در جامعه به شمار می رود و با توجه به فرمایش حضرت آیت الله مکارم استان قم باید در امور فرهنگی پیشرو باشد.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: آمار دقیق و متقنی از سرانه مطالعه در استاان و کشور وجود ندارد ولی حتی در بالاترین آمار و ارقام نیز وضعیت مطلوبی را در این زمینه نداریم و باید کار جهادی و شبانه روزی در این زمینه صورت گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه کتابخانه های تخصصی در استان قم به تعداد زیاد یافت می شود از وجود 36 کتابخانه زیر نظر نهاد کتابخوانه های کشور خبر داد که 23 مورد در داخل شهر قم و مابقی در روستاها و مناطق اطراف وجود دارند.

جباری خاطر نشان کرد: تعداد نسخه های موجود در کتابخانه های عمومی استان بیش از 700 هزار جلد می باشد که این کتاب ها با توجه به ذائقه مخاطبین و بر اساس سیستم جامع امانتداری در کل کشور خریداری و در اختیار اعضای کتابخانه ها قرار می گیرد.

متولی نهاد کتابخانه های عمومی استان با اشاره به عضویت بیش از 30 هزار نفر در کتابخانه های عمومی زیر نظر این اداره کل به کتابخانه های در دست ساخت اشاره کرد و افزود: کتابخانه شهدای نوبهار با 98 درصد پیشرفت، کتابخانه مرکزی که زیر نظر اداره ارشاد استان ساخته شده با بیش از 70 درصد از مهمترین پروژه های می باشند.

وی تأکید کرد در تفاهم صورت گرفته بین وزارت فرهنگ و ارشاد و استانداری قم نیز پیشنهاد ساخت 5 کتابخانه در مناطق و بخش های استان قم داده شده است.

جباری با اشاره به وجود 6 هزار جلد کتاب با خط بریل در کتابخانه آیت الله خامنه ای استان قم گفت: از سال 94 کار تولید کتاب های بریل به صورت انبوه در استان قم آغاز شده که تا کنون بیش از 200 عنوان کتاب در 14 هزار جلد تولید و به سراسر کشور ارسال شده است.

مدیر کل نهاد کتابخانه های استان قم با اشاره به رونمایی از 9 عنوان کتاب بریل در هفته جاری افزود: بیش از 7 هزار کتاب دیجیتال نیز در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد که تا پایان سال این تعداد به عدد 12 هزار خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار