بررسی مطالبات فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه جلسه امروز کمیسیون آموزش با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز در خصوص مطالبات فرهنگیان و معلمان مسائلی با حضور وزیر آموزش و پرورش مطرح و بررسی شد.

کد مطلب: ۸۷۱۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بررسی مطالبات فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش

به گزارش ایسنا، میرحمایت میرزاده در خصوص جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون در دو بخش جلسه داشت؛ در بخش اول بررسی‌ها را با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام دادیم، دغدغه‌های اعضای کمیسیون در حوزه آموزش و پرورش مطرح شد، گاهی برخی مسائل در این حوزه در رسانه‌ها مطرح می‌شود که نیاز به قانونگذاری و بحث کارشناسی و تبادل نظر با اعضای کمیسیون آموزش مجلس دارد.

میرزاده افزود: برای مثال بحث‌هایی که در خصوص معلمین تمام وقت، تعطیلات زمستانی یا تعطیلات خاص، کتاب‌های درسی مطرح می‌شود بهتر است قبل از اینکه در رسانه‌ها بیان شود با اعضای کمیسیون هماهنگ شود تا اگر نیازی به قانونگذاری دارد انجام شود و بعد رسانه‌ای شود تا دغدغه‌ای میان مردم ایجاد نشود، وزیر هم این تعامل را ضروری دانست.

وی افزود:همچنین مباحث و گلایه هایی در خصوص مطالبات فرهنگیان، معلمان خارج از کشور و مطالبات معلمان با تجربه بیان شد. آقای وزیر در خصوص سند تحولات بنیادین پیشنهاداتی به عنوان پیش‌نویس مالی این سند ارائه کردند و توضیحاتی دادند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: در بخش دوم جلسه اعضای شورای موسسان دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی غیرانتفاعی و مدیر کل گسترش وزارت علوم، معاون پارلمانی وزارت علوم حضور داشتند و دغدغه‌های دانشگاه‌ها را مطرح کردند. انتظار داشتند با توجه به گستردگی دانشگاه‌های غیر دولتی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی نماینده داشته باشند یا سازمان مستقلی آنها را حمایت کند یا در وزارت علوم معاونتی داشته باشند، دولت به آن ها توجه کند و دانشگاه‌های دولتی مستقیم با آنها رقابت نکند بلکه زمینه فراهم شود تا از امکانات سرمایه‌گذاران در حوزه آموزش عالی بیشتر استفاده شود.

وی عنوان کرد: آنها معتقدند زمان آن رسیده که در خصوص کلمه غیرانتفاعی در اساسنامه بازنگری شود و این کلمه دیگر مناسب این دانشگاه‌ها نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار