اللهیار ترکمن: آموزش‌وپرورش باید همراه با قوانین خاص مالی و اداری، به‌صورت هیئت‌امنایی اداره شود

تهران (پانا) - معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: آموزش‌وپرورش نباید با قوانین عام کشوری اداره شود و یا مورد پیگیری و نظارت قرار بگیرد. آموزش‌وپرورش باید به سمت هیئت‌امنایی شدن حرکت کند.

کد مطلب: ۸۷۱۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اللهیار ترکمن: آموزش‌وپرورش باید همراه با قوانین خاص مالی و اداری، به‌صورت هیئت‌امنایی اداره شود

به گزارش مهر، علی اللهیار ترکمن در مورد خارج شدن آموزش‌وپرورش از قوانین عام کشوری و حرکت به سمت هیئت‌امنایی کردن مناطق کشور اظهار کرد: بحث کلی این است که آموزش‌وپرورش نباید با قوانین عام کشوری اداره شود و یا مورد پیگیری و نظارت قرار بگیرد. چراکه در این صورت نمی‌تواند نیازهای عمومی همه مناطق کشور را پوشش دهد.

وی ادامه داد: به همین خاطر معتقد هستیم باید از قوانین خاص تبعیت کنیم و همان‌طور که هر دانشگاهی با توجه به شرایط آموزشی و پژوهشی که دارد اداره می‌شود و ما نیز باید هیئت‌امنایی این وزارتخانه را اداره کنیم؛ اما کل دانشگاه‌های کشور کمتر از ۱۸۰است درحالی‌که ما۷۶۰منطقه آموزشی داریم. برای همین سؤال ما این است که اگر می‌خواهیم قوانین خاص داشته باشیم با چه هیئت‌امنایی باید آن را پوشش دهیم که به نظر ما منطقه‌ای می‌توان این کار را صورت داد و هرچند منطقه را یکی کرد و یک هیئت‌امنا داشت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: این طرح هم‌اکنون در حد پیشنهاد و در حال مطالعه است اما آموزش‌وپرورش گریزی از اینکه به این سمت برود ندارد. وی دراین‌باره بیان کرد: وزیر آموزش‌وپرورش گام‌های جدی در راستای تحول در محتوای آموزشی برداشته است اما تا وقتی در حوزه مالی واداری به قوانین خاص نرسیم، نمی‌توانیم به تحول برسیم و برخی از این موارد را اجرایی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار