صالح در پایان سفر به تهران: با جدیت همکاری با ایران را دنبال می‌کنیم

تهران (پانا) - برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق در پایان سفرش به تهران گفت که کشورش با جدیت برای تقویت روابط و همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند.

کد مطلب: ۸۷۱۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
صالح در پایان سفر به تهران: با جدیت همکاری با ایران را دنبال می‌کنیم

صالح روز یکشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ما و ایران را روابط تاریخی و ریشه‌دار اجتماعی و فرهنگی به هم پیوند می‌دهد. با جدیت برای تقویت روابط و همکاری‌های اقتصادی دو کشور تلاش می‌کنیم.
عراق با روابط ویژه‌ای که با کشورهای اسلامی همسایه و عمق عربی خود دارد، محوری اساسی در تشکیل سازمان منطقه‌ای مبتنی بر احترام به حاکمیت ملی و هم‌افزایی اقتصادی خواهد بود، سازمانی که به درگیری‌های بیهوده‌ای که منطقه را در معرض حراج گذاشته است، پایان دهد.»

برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق روز شنبه برای انجام سفری رسمی در راس یک هیات بلندپایه به تهران سفر و با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه ای، حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

تاکید بر تقویت روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی بویژه همکاری‌های منطقه‌ای از مهم‌ترین محورهای مذاکرات مقامات دو کشور در این سفر دو روزه بود.

به گفته رسانه‌های عراقی، صالح ساعتی پیش تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

این چهارمین سفر منطقه‌ای برهم صالح و اولین سفر او به ایران از زمان تصدی این پست است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار